Przeczytaj w weekend

Netflix: Fortnite groźniejszym konkurentem niż HBO czy Amazon

Mogłoby się wydawać, że dla Netflixa największą konkurencją będzie jeden z czołowych serwisów VoD. Tymczasem przedstawiciele korporacji bardziej boją się gry od Epic Games niż bezpośrednich rywali.

Mogłoby się wydawać, że dla Netflixa największą konkurencją będzie jeden z czołowych serwisów VoD. Tymczasem przedstawiciele korporacji bardziej boją się gry od Epic Games niż bezpośrednich rywali.

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  Fortnite 

Fortnite ma być według Netflixa największym przeciwnikiem na drodze do kasowego sukcesu. Takie wnioski płyną z raportu finansowego podsumowującego 2018 rok. Mimo iż w Stanach Zjednoczonych widzowie spędzają aż 10 procent czasu poświęcanego na oglądanie filmów przy Netfliksie, firma nie możne nazwać się królem elektronicznej rozrywki. Na tym polu niepodzielnie rządzi tytuł od Epic Games. W raporcie wspomina się o tym bezpośrednio:

Walczymy (i przegrywany) bardziej z Fortnitem niż HBO.

Na poparcie tej kontrowersyjnej tezy firma wysuwa konkretne liczby. Pod koniec roku Netflix mógł pochwalić się 139 milionami aktywnych użytkowników, zaś w listopadzie tytuł Epic Games miał 200 milionów zalogowanych graczy. Jeśli wziąć pod uwagę czas spędzany przed ekranem, to w tym starciu Fortnite jest bezkonkurencyjny, bije Netflixa na głowę. Mimo iż gry komputerowe nie są bezpośrednią konkurencją dla serwisów VoD, walczą z nimi o czas, jaki potencjalny widz mógłby spędzić na oglądaniu filmów. I w tym kontekście nazywanie Fortnite'a największym rywalem Netflixa może wydawać się zasadne.

Firma wskazała także drugiego kluczowego konkurenta: YouTube'a. Przytoczono nawet ciekawy przykład na podparcie tej tezy. Podobno kiedy w październiku serwis Google uległ globalnej, kilkuminutowej awarii, oglądalność oraz liczba logowań w Netfliksie zauważalnie wzrosła. Przy okazji zauważono, że Netflix trafia do podobnego odsetka użytkowników w Stanach i w Kanadzie, mimo iż w tym drugim kraju jego bezpośredni rywal, Hulu, nie funkcjonuje. Na tej podstawie firma wysnuła wniosek, że bardziej powinna obawiać się właśnie YouTube'a oraz Fortnite'a niż innych platform VoD.

Ale Netflix nie bagatelizuje bezpośredniej konkurencji i robi co może, aby wybić się na jej tle. W tym roku firma wyda kolejne miliardy na produkcję oryginalnych treści.  Zobaczymy m.in. kolejny sezon Stranger Things oraz nowe interaktywne filmy nakręcone na wzór Black Mirror: Bandersnatch. Wszystko po to, aby przygotować się na totalną wojnę w branży. W końcu w tym roku rywalizacja na rynku VoD mocno się zaostrzy - o uwagę i portfele widzów firma będzie walczyć m.in. z Amazon Video, DC Universe, Disney Plus. HBO czy Hulu. A to tylko kilku największych konkurentów.

Źródło: polygon.com / Zdjęcie: Epic Games, Disney

Co o tym sądzisz?

Wkrótce dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV