O "Filmie" było głośno pięć miesięcy temu, kiedy funkcję redaktora naczelnego po Jacku Rakowieckim przejął Tomasz Raczek. Zmieniła się wtedy cała redakcja, szata graficzna czasopisma i jego strona internetowa. Jak informuje wydawca Media Point Group, sprzedaż od tego czasu wzrosła o 10%, ale ostatecznie "Film" wciąż nie przynosił zysków. - Dziękuję Tomaszowi Raczkowi, który jesienią podjął się wyzwania tchnięcia nowego życia w magazyn "Film". Wraz z zespołem wykonali kawał ciężkiej pracy i z punktu widzenia redakcyjnego odnieśli sukces, a czytelnicy docenili te zmiany. Niestety, nie przełożyło się to na wystarczający wzrost rentowności pisma – powiedział Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu Platformy Mediowej Point Group.

Nie wiadomo, co teraz stanie się z marką. "Film" wciąż należy do wydawcy, tyle że ten zrezygnował z jego formy papierowej. Przeniesienie magazynu do sieci nie jest jednak takie pewne. - Zdecydowaliśmy o zachowaniu brandu FILM w wydawnictwie. To nadal jest silna i prestiżowa marka, która jednak potrzebuje nowej koncepcji rozwoju. Automatyczny transfer magazynu do Internetu nie zawsze okazuje się dobrym rozwiązaniem" – mówi dalej Lisiecki.

"Film" to najstarsze wydawane czasopismo o tematyce filmowej, na rynku istniejące już od 1946 roku. Jego likwidacja to kolejny znak naszych czasów. Czyżby era końca papieru była coraz bliżej?

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj