Losowi gracze zmierzą się w StarCrafcie II ze sztuczną inteligencją

Firmy Alphabet i Blizzard postanowiły przeprowadzić arcyciekawy eksperyment - sztuczna inteligencja DeepMind zmierzy się z losowymi graczami w meczach online, aby sprawdzić skuteczność jej techniki gry.
To jest uproszczona wersja newsa. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję
Inżynierowie z Alphabet, firmy-matki Google, chcą sprawdzić, jak algorytmy sztucznej inteligencji DeepMind sprawdzą się w meczach on-line w grze StarCraft II. Być może nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, w jaki sposób zostanie przeprowadzony ten eksperyment. Człowiek nie będzie wiedział, czy gra z maszyną, czy żywym graczem. Firmy zajmujące się rozwojem rozwiązań z zakresu uczenia maszynowego od wielu miesięcy eksperymentują z grami sieciowymi. W mediach najgłośniej mówiło się o sztucznej inteligencji od OpenAI, która wielokrotnie pokonywała zawodowych graczy w meczach Dota 2, zarówno w trybie 1v1, jak i rozgrywkach drużynowych. Firma zorganizowała nawet otwarty turniej sieciowy, w którym każdy mógł wziąć udział. Jak się okazało, tylko niewielki odsetek graczy przeciwstawił się tej sztucznej inteligencji - w 7215 spotkaniach człowiek był górą zaledwie 42 razy. Projektanci DeepMind również postanowili przetestować swoje algorytmy AI w starciu z szerokim gronem graczy, ale wprowadzili do procedury testowej bardzo istotną modyfikację - osoby partycypujące w projekcie nie zostaną poinformowane, że grają z maszyną. Eksperyment zostanie przeprowadzony w wąskim gronie użytkowników z Europy, którzy w preferencjach rozgrywki 1v1 włączą opcję "DeepMind opt-in". Dzięki temu w losowych momentach w procesie matchmakingu będą przydzielani do gry ze sztuczną inteligencją. I prawdopodobnie przegrają z kretesem. Warto bowiem wspomnieć, ze szanse na wygranie z AlphaStar - tak nazwano o SI stworzoną na potrzeby testów - będą minimalne. Naukowcy wykorzystali technologię uczenia maszynowego, aby ich algorytm pozyskał wiedzę,  którą normalny człowiek zdobyłby po przegraniu 200 lat w StarCrafta II bez przerwy. Dzięki ultraszybkim komputerom oprogramowaniu udało się rozegrać miliony partii 1v1 w znacznie krótszym czasie. Co zaowocowało perfekcyjnym opanowaniem gry i upokorzeniem zawodowych graczy, którzy na jedenaście starć z AlphaStar wygrali tylko jedno. Amatorzy teoretycznie nie powinni mieć najmniejszych szans na wygraną. Badacze specjalnie przeprowadzają ten eksperyment w trybie niejawnym, aby gracz zachowywał się podczas rozgrywski dokładnie tak, jakby walczył z żywym przeciwnikiem. Inżynierowie stojący za AlphaStar liczą na to, że dzięki temu uda im się pozyskać bardziej wiarygodne dane dotyczące sposobu analizowania sytuacji przez sztuczną inteligencję. szt
 
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj

Źródło: Engadget / Zdjęcie: DeepMind