Głównym założeniem długoterminowej współpracy Szkoły Filmowej w Łodzi i Netflixa jest rozwój twórczy nowego pokolenia filmowców z Polski. Ma ona umożliwić doskonalenie praktycznych kompetencji zawodowych młodych talentów, które mają pomóc w początkach profesjonalnej kariery w polskiej branży audiowizualnej. Projekt jest częścią międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci i studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertki i ekspertów w swoich dziedzinach. Szkolenia dla osób wiążących przyszłość z branżą kreatywną obejmą m.in.: prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, przygotowanie do pitchingów. Christopher Mack, dyrektor programu, wyraził swoją radość ze współpracy ze Szkołą Filmową w Łodzi, doceniając jej dorobek i dodając:
Poprzez działania, wchodzące w skład szerszego programu Grow Creative, chcemy wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze. To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej. 
Rektorka Szkoły Filmowej w Łodzi, dr hab. Milenia Fiedler, również cieszy się z możliwości współpracy z Netflixem, która wzbogaci ich ofertę edukacyjną, a także wiedzę w zakresie rozwoju projektów filmowych i serialowych oraz o standardach technologicznych i organizacyjnych profesjonalnej produkcji. 
W programie kształcenia Szkoły Filmowej w Łodzi skupiamy się zarówno na rozwoju wrażliwości, talentu i indywidualności twórczej, jak i na perfekcyjnym opanowaniu warsztatu czy znajomości realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym. Dla osiągnięcia ostatniego z wymienionych celów nauczania istotna jest partnerska współpraca z podmiotami z sukcesem funkcjonującymi w branży od lat.
Umiejętności nabyte podczas szkoleń mają przełożyć sią na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans absolwentów w budowaniu kariery zawodowej. Współpracę zapoczątkowały dwudniowe warsztaty, podczas których uczestnicy mogli posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla Netflix.  Jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co istotne w popkulturze.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj