Kiedy w 1995 roku na ekrany kin weszło Jumanji, wydawało się, że oto poznaliśmy najlepszą grę planszową na świecie. Wszyscy chcieli ją mieć, przynajmniej do czasu, aż nie okazało się, że dzikie zwierzęta pojawiają się wyłącznie w filmowej wersji. Minęło wiele lat, przez świat przetoczyły się tysiące planszówek nowej fali, a na Kickstarterze zadebiutowały setki genialnych tytułów. Mogłoby się wydawać, że już nic nas nie zaskoczy. Poznaliśmy dziesiątki gier nawiązujących do prozy Lovecrafta, powstało mnóstwo tytułów inspirowanych grami komputerowymi (m.in. This War of Mine) oraz gry wykorzystujące tablety i smartfony w roli dodatkowej planszy. Czy w tej branży jest jeszcze miejsce na innowacje? Tak, wystarczyło wyposażyć planszówkę w sztuczną inteligencję. Projektanci z Voice Originals wykorzystali asystentkę od Amazonu do stworzenia planszówki na miarę XXI wieku. When In Rome to pierwsza z serii gier wykorzystujących asystenta głosowego do prowadzenia rozgrywki. Alexa wcieli się w przewodnika, który za rękę przeprowadzi graczy przez kolejne tury i w locie będzie tłumaczyć zasady zabawy. When In Rome nie jest grą skomplikowaną to klasyczny quiz towarzyski. Gracze zwiedzą dwadzieścia różnych miast, w których będą musieli odpowiedzieć na pytania zadane im przez sztuczną inteligencję. Sprawdzą w ten sposób swoją wiedzę na temat zwyczajów ludzi z różnych kręgów kulturowych. Znacznie bardziej fascynujący jest sam pomysł stojący za tym tytułem. Dzięki wykorzystaniu asystenta głosowego w przyszłości instrukcje do planszówek staną się zbędne. W zasady wprowadzi nas sztuczna inteligencja, ona zadba także o płynny przebieg rozgrywki. Jeśli pomysł ten spotka się z szerokim zainteresowaniem, być może czeka nas wysyp interaktywnych gier, przy których Jumanji będzie wyglądać po prostu dziecinnie. W końcu nic nie stoi na przeszkodzie, aby Alexa dopasowywała muzykę do tempa rozgrywki, wyświetlała filmy i obrazy na tablecie, krzyczała na graczy, pospieszała ich i straszyła w grach nawiązujących do świata wykreowanego przez Lovecrafta. When In Rome traktuję wyłącznie jako ciekawostkę. Liczę jednak na to, że inni twórcy również sięgną po sztuczną inteligencję oraz asystentów głosowych do uatrakcyjnienia planszówek. Być może powstanie także pierwsza gra fabularna z Alexą w roli mistrza gry?  
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj