Klimatyczny "Hellraid" najwidoczniej wymaga większych szlifów niż początkowo zakładano. Twórcy chcą także wzbogacić swoje dzieło o dodatkowe tryby gry, zarówno w rozgrywce dla jednego, jak i wielu graczy. Powody obsuwy szczegółowo wyjaśnia producent gry Marcin Kruczkiewicz:
[cytat=Marcin Kruczkiewicz]Od początku prac nad "Hellraidem" mieliśmy jasny cel stworzenia produkcji, w którą każdy z nas chciałby grać z przyjemnością. Chcieliśmy naszą grą złożyć hołd klasycznym tytułom, które ukształtowały nas jako graczy, wziąć sprawdzoną w nich formułę i udoskonalić nowymi pomysłami, nowoczesną technologią oraz rozbudowanym trybem kooperacji mogącym zapewnić dziesiątki, jeśli nie setki godzin krwawej frajdy.
Wydając naszą grę jeszcze w tym roku musielibyśmy pójść na zbyt wiele kompromisów, a końcowy produkt prawdopodobnie nie spełniłby naszych obietnic oraz oczekiwań graczy.
Decyzja o wydaniu "Hellraida" w 2014 roku została podjęta w celu uzupełnienia gry o nowe pomysły oraz zaprojektowania od nowa tych jej fragmentów, które nie do końca spodobały się graczom biorącym udział w playtestach. Na przykład chcemy od nowa zaprojektować magię, by była ona jeszcze potężniejsza, zróżnicowana i efektowna wizualnie, dzięki nowym czarom oraz udoskonalonemu sposobowi ich rzucania.[/cytat]
Nam, graczom, nie pozostaje nic innego jak cierpliwie czekać, w końcu lepiej dostać produkt dopracowany, aniżeli naszpikowany bugami, które później na szybko studio stara się eliminować. "Hellraid" powstaje z myślą o PC, PS3 oraz X360.