Zatopienie statku Wilhelm Gustloff (1945)

fot. Wikimedia Commons: Bundesarchiv, Bild 183-H27992 / Sönnke, Hans / CC-BY-SA 3.0

Zatopienie statku Wilhelm Gustloff (1945)

Do zatonięcia niemieckiego statku pasażerskiego Wilhelm Gustloff, który wyruszył z Gdyni, doszło 30 stycznia 1945 roku na Morzu Bałtyckim. Tego dnia storpedował go radziecki okręt podwodny S-13. Wilhelm Gustloff znalazł się na dnie w ciągu kilkunastu minut po trafieniu przez trzy torpedy. W katastrofie zginęło od 6 do 10 tysięcy osób. Jest to największa tragedia morska w historii. Z wraku uratowano tylko około 1200 osób.

Katastrofa lotnicza na Okęciu (1980)

fot. Wikimedia Commons: Ken Rose

Katastrofa lotnicza na Okęciu (1980)

14 marca 1980 roku doszło do katastrofy samolotu Ił-62 Mikołaj Kopernik. Maszyna rozbiła się podczas podchodzenia do lądowania w pobliżu warszawskiego lotniska Okęcie. W katastrofie zginęło 87 osób, w tym 77 pasażerów i 10 członków załogi. Na pokładzie była m.in. piosenkarka Anna Jantar.

Katastrofa samolotu w Lesie Kabackim (1987)

fot. Wikimedia Commons: Felix Goetting

Katastrofa samolotu w Lesie Kabackim (1987)

Samolot Polskich Linii Lotniczych LOT, lecący z Warszawy do Nowego Jorku, rozbił się 9 maja 1987 roku w Lesie Kabackim. Powodem katastrofy był wybuch jednego z silników, co uszkodziło także sąsiedni silnik, kadłub oraz system sterowania. Zginęły wszystkie 183 osoby na pokładzie, w tym 172 pasażerów oraz 11 członków załogi. Ostatnie zarejestrowane słowa z pokładu samolotu brzmiały: ''Dobranoc, do widzenia! Cześć, giniemy!''

Powódź tysiąclecia (1997)

fot. Wikimedia Commons: J.M.K. Kokot

Powódź tysiąclecia (1997)

Powódź tysiąclecia w lipcu 1997 roku miała miejsce w Europie Środkowej, w tym południowo-zachodniej Polsce, Czechach oraz w Niemczech. W jej wyniku w Polsce zginęło 56 osób, ucierpiało około 7 tysięcy osób, a 40 tysięcy mieszkańców straciło dorobek życia. Zniszczonych zostało około 680 tysięcy mieszkań, 843 szkoły i 4 tysiące mostów. Straty oszacowano na około 12 miliardów złotych. Powóź dotknęła znaczną część Dolnego Śląska, z konsekwencjami dla takich miast jak Wrocław, Opole, Nysa i Racibórz.

Zawalenie się dachu hali w Katowicach (2006)

fot. Wikimedia Commons: Stöven

Zawalenie się dachu hali w Katowicach (2006)

Dach hali Międzynarodowych Targów Katowickich zawalił się 28 stycznia 2006 roku podczas wystawy gołębi pocztowych. Do katastrofy doszło w wyniku obciążenia dachu przez śnieg, błędów w projekcie wykonawczym oraz utraty nośności wiązarów i podciągów. Zginęło co najmniej 65 osób, a ponad 170 osób zostało rannych.

Katastrofa polskiego Tu-154 w Smoleńsku (2010)

fot. Wikimedia Commons

Katastrofa polskiego Tu-154 w Smoleńsku (2010)

Do katastrofy polskiego samolotu Tu-154M doszło 10 kwietnia 2010 roku. Pod Smoleńskiem zginęło 96 osób, w tym Prezydent Lech Kaczyński z żoną Marią oraz 93 członków polskiej delegacji udającej się na obchody 70. rocznicy zbrodni katyńskiej. Samolot rozbił się o godzinie 8:41, około 1,5 km od lotniska wojskowego Smoleńsk-Siewiernyj.

Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami (2012)

fot. Wikimedia Commons: Wojciech Janaczek

Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami (2012)

Do katastrofy kolejowej pod Szczekocinkami doszło 3 marca 2012 roku o godzinie 20:55. Na semaforze czołowo zderzyły się wtedy dwa pociągi pasażerskie: TLK Brzechwa jadący z Warszawy do Przemyśla oraz interREGIO Silesia podróżujący z Katowic do Warszawy. Zginęło 16 osób, a rannych zostało 61. Ponadto lokomotywy i 4 wagony uległy całkowitemu zniszczeniu, a 7 kolejnych zostało uszkodzonych.

1/7

Zatopienie statku Wilhelm Gustloff (1945)

Do zatonięcia niemieckiego statku pasażerskiego Wilhelm Gustloff, który wyruszył z Gdyni, doszło 30 stycznia 1945 roku na Morzu Bałtyckim. Tego dnia storpedował go radziecki okręt podwodny S-13. Wilhelm Gustloff znalazł się na dnie w ciągu kilkunastu minut po trafieniu przez trzy torpedy. W katastrofie zginęło od 6 do 10 tysięcy osób. Jest to największa tragedia morska w historii. Z wraku uratowano tylko około 1200 osób.

Reklama

placeholder