Amazon wprowadził szereg zmian w serwisie ComiXology, które wywołały wściekłość użytkowników. Raportują oni o coraz to nowszych problemach z działaniem platformy.
ComiXology to bez dwóch zdań jedno z najważniejszych przedsięwzięć w branży komiksowej w XXI wieku. Jest to oparty na działaniu chmury serwis cyfrowych komiksów, który umożliwia użytkownikom subskrypcję poszczególnych serii, zakup nowych zeszytów w wersji cyfrowej czy tworzenie własnych kolekcji. Po wprowadzeniu na rynek aplikacji ComiXology wielu miłośników powieści graficznych odetchnęło z ulgą - dotyczy to głównie tych z nich, którzy nie posiadają już we własnych domach miejsca na nowe, fizyczne egzemplarze.
W 2014 roku Amazon wykupił udziały w spółce, by przez kolejne lata dążyć do integracji ComiXology z własną stroną. W ostatnim czasie pierwsza z tych firm zdecydowała się na wprowadzenie istotnych "usprawnień" w korzystaniu z serwisu. Rzecz w tym, że użytkownicy raz po raz raportują o niezliczonych problemach na tym polu i w różnych miejscach w sieci wyrażają swoją wściekłość.
Serwis Screen Rant pisze choćby o "rujnowaniu wspaniałego produktu z brakiem widoków na poprawę tego stanu rzeczy". I tak użytkownicy ComiXology, którzy nie mieszkają na terytorium Stanów Zjednoczonych, nie będą już dłużej mogli subskrybować konkretnych serii. Amazon z niejasnych przyczyn zdecydował się również anulować wszystkie zamówienia wstępne (pre-ordery) na komiksy z amerykańską premierą wyznaczoną na później niż 17.02 - teoretycznie korzystający z platformy mogą to zrobić raz jeszcze, ale w tym celu muszą korzystać już z wygenerowanych przez Amazon linków.
Na Twitterze pojawiają się wpisy, w których czytelnicy subskrybujący ComiXology donoszą o zniknięciu możliwości powiększania tekstu, przez co dialogi w niektórych zeszytach są kompletnie nieczytelne. Niemożliwe jest też zobaczenie tych ilustracji, które rozciągają się na 2 strony. Co więcej, jak do tej pory nie wprowadzono opcji na automatyczne przeniesienie pozycji zakupionych w aplikacji ComiXology na zalecanego do czytania przez Amazon Kindle'a. Spójrzcie sami:
Źródło: Twitter/Jamie McKelvie
Amerykańskie portale popkulturowe są zgodne w opinii, że wprowadzone przez Amazon w ComiXology zmiany na pewno nie są dobrą wróżbą na przyszłość. Jedna z największych firm na świecie wydaje się jednak głucha na systematycznie raportowane problemy.
Jesteśmy na Google News -
Obserwuj to, co istotne w popkulturze.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h