W sierpniu świat obiegła wiadomość, że firma Apple zamierza przeznaczyć miliard dolarów na produkcję oryginalnych filmów i seriali. Jest to taki sam budżet, jaki miał Amazon w roku 2013, gdy stawiał pierwsze kroki na rynku. Teraz dowiadujemy się, że w ciągu najbliższych pięciu lat, oczekuje się wzrostu inwestycji w programy telewizyjne i filmy przez firmę. Analitycy przypuszczają, że budżet przeznaczony na oryginalne treści wzrośnie do 4,2 miliarda dolarów do 2022 roku. Liczba podana przez analityków oznaczałaby znaczny wzrost w stosunku do rocznego budżetu w wysokości miliarda dolarów, który został przeznaczony przez Apple na pierwszą falę oryginalnych projektów. Na tle konkurencji nie są to wcale ogromne sumy. Budżet Netfliksa na oryginalne serie rósł sukcesywnie z roku na rok, osiągając w tym momencie liczbę 8 miliardów dolarów. Analitycy z Loup Ventures uważają, że Apple może prześcignąć pod tym względem konkurencje. Mogą oni osiągnąć sukces dzięki rozpoznawalnej marce, zasięgowi i sporych zapasach gotówki. Aktualnie firma z Cupertino oferuje możliwość oglądania filmów i seriali na swojej platformie iTunes. Warto również przypomnieć, ze Apple już teraz posiada prawa do dwóch programów – Carpool Karaoke oraz Planet of the Apps.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj