W erze smartfonowej czytanie książek może wydawać się przestarzałym zajęciem. Instytucje kultury robią co mogą, aby przekonać do czytania młode pokolenie, ale nie jest to łatwe zadanie. Wydaje się, że pracownicy Biblioteki Publicznej Nowego Jorku znaleźli doskonały sposób na promocję klasyki literatury. Postanowili wykorzystać potęgę Instagrama. We współpracy z agencją Mother New York stworzono projekt Insta Novels, w ramach którego popularne książki zostaną zaprezentowane za pośrednictwem Insta Stories. Aby zainteresować pokolenie internetu czytaniem, cyfrowe wersje klasyków będą wzbogacone o kolorowe animacje. Pierwszym dziełem, które zadebiutowało w tej nietypowej formie, jest Alex in Wonderland Lewisa Carrola. W trakcie czytania wystarczy przytrzymać palec na wskazanym miejscu, aby zatrzymać odtwarzanie. Po oderwaniu go od ekranu i obejrzeniu krótkiej animacji, kolejna strona odtworzy się automatycznie. Alicję w tej nietypowej formie można przeczytać na instagramowym koncie biblioteki pod tym linkiem. W następnej kolejności w ramach Insta Novels zadebiutuje opowiadanie Żółta tapeta Charlotte Perkins, a potem pojawią się Przemiany Franza Kafki.
Instagramowi udało się nieświadomie stworzyć doskonałą cyfrową półkę dla nowego gatunku powieści online. Od momentu przerzucenia strony do oderwania kciuka od ekranu czytanie przypomina czytanie klasycznej papierowej książki - zauważyła Corinna Falusi z Mother New York.
Twórcy zadbali także o to, żeby nikomu nie umknęły te nietypowe wpisy - zapisali je w formie Relacji. Jesteśmy ciekawi, czy taka forma czytelnictwa przyjmie się. Byłaby to ciekawa - i darmowa - alternatywa dla czytników e-booków.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj