Elliot Goldenthal uchodzi za jednego z najbardziej płodnych i wszechstronnych kompozytorów amerykańskich, lista jego dzieł napisanych dla teatru, baletu, filmu i telewizji jest wprost porażająca. Jest też prawdziwym tytanem muzyki filmowej. Pośród stworzonych przez niego ścieżek dźwiękowych znajduje się muzyka do filmów: Wrogowie publiczni (Public Enemies), Gorączka (Heat), Tytus Andronikus (Titus), Batman Forever, Czas zabijania (A Time to Kill), Narkotykowy Kowboj (Drugstore Cowboy), Obcy 3 (Alien 3), Burza (The Tempest), Sen Nocy Letniej (A Midsummer Night), a także do obrazów Neila Jordana Wywiad z wampirem (Interview With the Vampire) i Michael Collins, za które otrzymał nominacje do Oscara. Był ponadto nominowany do dwóch Złotych Globów, trzech nagród Grammy, dwóch nagród Tony i trzech nagród CFCA (Chicago Film Critics Association Award). W 1988 roku otrzymał nagrodę LAFCA (Los Angeles Film Critics Association Award) za najlepszą oryginalną ścieżkę dźwiękową do filmu Chłopak rzeźnika (The Butcher Boy). Jego ostatnim dziełem jest ścieżka dźwiękowa do filmowej wersji szekspirowskiego Snu Nocy Letniej w reżyserii Julie Taymor. W 2003 roku został uhonorowany Oscarem i Złotym Globem za muzykę do filmu Taymor Frida.

Czytaj także: Program 7. FMF

To prawdziwe szczęście gościć w Krakowie ponownie Elliota Goldenthala. To przecież jeden z największych współczesnych twórców, wizjoner muzyki i teatru, który wytyczył wiele nowych kierunków w muzyce współczesnej, trudny do jednoznacznego zakwalifikowania, jeden z tych kompozytorów, którzy zawsze idą drogą osobną, prawdziwy geniusz – mówi Robert Piaskowski, Dyrektor Artystyczny FMF.

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj