Nielsen - firma zajmująca się monitorowaniem mediów na całym świecie poinformowała na konferencji prasowej, że do rankingów oglądalności wkradł się poważny błąd. W jego efekcie wyniki oglądalności największych stacji telewizyjnych: ABC, NBC, CBS oraz FOX od marca 2014 roku podawane były w błędny i nieprecyzyjny sposób!
Powodem usterki jest aktualizacja oprogramowania, która nastąpiła własnie w marcu 2014 roku. Nielsen przyznał, że wyniki oglądalności podane zostały nieprecyzyjnie, ale nie jest to wyraźna różnica, bowiem mieści się w granicach błędów statystycznych.
Czytaj także: Co w kolejnym odcinku 5. sezonu "The Walking Dead"?
Wyniki oglądalności prezentowane przez firmę Nielsen to dla wymienionych wyżej stacji telewizyjnych oraz studiów produkcyjnych główna wyrocznia na rynku, z pomocą której podejmowane są decyzje związane z kontynuowaniem i anulowaniem amerykańskich seriali. Nielsen przyznaje, że ich błąd mógł mieć konsekwencje finansowe dla producentów, nadawców i reklamodawców.
Co istotne - poinformowano, że błąd ten nie dotyczy oglądalności stacji kablowych.