Portal Wirtualne Media przygotował raport na temat liczby użytkowników serwisów streamingowych w Polsce we wrześniu br. Po wycofaniu produkcji TVP spore spadki oglądalności zanotowały VoD.pl i Ipla.tv. Co prawda pierwszy z nich nadal pozostaje liderem pod względem zasięgu (4 mln realnych użytkowników, 19,4 mln odsłon), lecz w skali roku stracił blisko 604 tys. użytkowników i 14 mln odsłon. Ipla (2,01 mln użytkowników, 18,14 mln odsłon) również w tej kwestii sporo traci w porównaniu do ubiegłego roku - blisko 180 tys. użytkowników oraz 13,7 mln odsłon. W porównaniu z poprzednim rokiem bardzo duże wzrosty notują za to Player.pl oraz dział VoD portalu TVP.pl. Pierwszy może się poszczycić 3,59 mln użytkowników, którzy wykonali we wrześniu ponad 62 mln odsłon (odpowiednio 1,25 mln i 15,66 mln więcej niż w poprzednim roku). Drugi zaś ma 2,84 mln użytkowników i 31,65 mln odsłon (odpowiednio 1,23 mln i 10,51 mln więcej niż w roku ubiegłym). Poznaliśmy także dane na temat wyników osiąganych w naszym kraju przez platformę Netflix. Gdy debiutował on w Polsce w styczniu br., mógł się pochwalić 338 tys. użytkowników, którzy wykonali 2,74 mln odsłon. W kolejnych miesiącach sytuacja uległa pogorszeniu (110-190 tys. użytkowników), jednak bardzo wyraźny skok widać było we wrześniu, gdy udostępniono polską wersję platformy - blisko 276 tys. użytkowników oraz 2,47 mln odsłon. Analityk Radosław Gołąb twierdzi, że dobrym wynikiem dla Netfliksa będzie przyciągnięcie 600-700 tys. użytkowników, choć takie zadanie może być trudne. Platforma doskonale jednak radzi sobie w szerszej skali. W III kwartale 2016 r. zyskała ona globalnie aż 3,5 mln nowych użytkowników (370 tys. w USA) - w sumie z oferty Netfliksa korzysta już 87 mln subskrybentów. Te wyniki znacznie przerosły najśmielsze oczekiwania. W ostatnich 3 miesiącach firma osiągnęła aż 2,2 mld dolarów przychodu (wzrost o 30% rok po roku), co przełożyło się na zysk netto w wysokości 51,5 mln dolarów (blisko 22 mln dolarów więcej niż w poprzednim kwartale). Również akcje firmy poszybowały w górę o 20%. Zobacz także: Filmy Netfliksa będą mogły rywalizować o Oscary Dowiedzieliśmy się także, że w latach 2013 - 2015 Netflix i Amazon ponad dwukrotnie zwiększyły nakłady na swoje programy - pierwsza z platform z 2,38 mld do 4,91 mld dolarów, druga z 1,22 mld do 2,67 mld dolarów. Dla porównania, HBO w tym samym okresie jedynie nieznacznie zwiększyło w tej kwestii wydatki, do rzędu 2,04 mld dolarów. W tym zestawieniu Netfliksa wyprzedzają jedynie prawdziwi giganci telewizyjni - Disney, NBC Universal czy CBS.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj