Serial Kajko i Kokosz, realizowany w firmie EGoFILM, jest pierwszą animacją, jaka powstaje w Polsce dla Netfliksa. Studio podpisało w tej sprawie umowę z Fundacją Kreska im. Janusza Christy, która ma na celu propagować twórczość artysty. W 2018 roku informowaliśmy, że trwają prace koncepcyjne nad projektem, a studio planowało złożyć wniosek o dotację do PISF. Budżet 1. sezonu serialu miał wynosić 5 mln złotych. Produkcja została zrealizowana za pomocą animacji 2D, aby zachować charakterystyczny styl autora. Teraz Netflix w serwisach społecznościowych poinformował:
Wiemy, że na Mikołajki wręcza się drobniejsze prezenty, ale tego prezentu nie uniesiemy do Wigilii. Serial animowany Kajko i Kokosz już w 2021 roku na Netflix.
Kajko i Kokosz to seria komiksów, które wydawane są od 1972 roku. Za scenariusz i rysunki do 1992 roku odpowiedzialny był był Janusz Christa. Kultowi bohaterowie powrócili w 2016 roku za sprawą Macieja Kura (scenariusz) oraz Sławomira Kiełbusa (rysunki). Serial powstaje na kanwie zabawnych perypetii dwójki przyjaciół: słowiańskich wojowników oraz ich wiernego kompana smoka Milusia. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nie brakuje. Największym zagrożeniem jest oddział rycerzy rozbójników - Zbójcerzy. Herszt Zbójcerzy, Krwawy Hegemon, marzy o zdobyciu Mirmiłowa, a odkąd Kajko i Kokosz przejęli jego jajo, z którego wykluł się smok Miluś, pragnie też osobistej zemsty na parze przyjaciół. Otwarte ataki, podstępy i fortele Hegemona – z tym mierzyć się będą Kajko i Kokosz. Każdy z odcinków serii będzie stanowił odrębną historię, a wszystkie będzie łączyć przyjaźń jako wartość nadrzędna serialu.   W pracę nad serialem zaangażowani są twórcy związani z ikonicznym komiksem oraz ze środowiskiem komiksowym. Wśród nich reżyserzy: Michał Śledziu Śledziński, Tomasz Leśniak, Marcin Wasilewski (GS Animation), Łukasz Kacprowicz (GS Animation), Robert Jaszczurowski (GS Animation), Marta Stróżycka i Aliaksandr Sasha Kanavalau oraz scenarzyści: Maciej Kur i Rafał Skarżycki. Autorem projektów postaci jest Sławomir Kiełbus, mianowany przez samego Janusza Christę swoim następcą. Konsultantami scenariuszowymi są Mike de Seve oraz nowojorskie studio Baboon Animation. Za produkcję odpowiada studio animacji EGoFILM pod nadzorem Eweliny Gordziejuk – showrunnerki, producentki wykonawczej i pomysłodawczyni adaptacji komiksu. Nad organizacją i przebiegiem produkcji czuwa Małgorzata Badowiec – producentka liniowa. Prawa do adaptacji komiksu zostały nabyte od Fundacji Kreska im. Janusza Christy, której prezesem jest Paulina Christa wnuczka twórcy Kajka i Kokosza.  Ewelina Gordziejuk, showrunnerka serialu, wypowiedziała się na jego temat:
Serial "Kajko i Kokosz" to kino producenckie, które postanowiłam zrealizować, aby uczcić pamięć Janusza Christy. Ogromna część polskiej literatury, w tym komiksy Mistrza zasługują na ekranizację i to nie tylko ze względu na ogromną, wciąż rosnącą popularność i rzeszę wiernych fanów, ale też ze względu na potencjał filmowy historii i unikatową warstwę plastyczną. Właśnie te wyjątkowe walory komiksu "Kajko i Kokosz" przekonały mnie, że warto podjąć wyzwanie i zmierzyć się z czymś tak ogromnym i ważnym dla naszej kultury. Mam nadzieję, że nasz entuzjazm i zaangażowanie w projekt przełożą się na pozytywne wrażenia widzów serialu. 
Sławomir Kiełbus, autor projektów postaci, komentuje prace nad animacją: 
Przy pracy nad komiksem jak i przy projektowaniu postaci do serialu nadrzędnym celem jest dla mnie zawsze odzwierciedlenie ducha twórczości Christy. Chyba nie jest to dla mnie trudne, bo przesiąkłem tym duchem już w dzieciństwie. Wychowałem się na tych komiksach. Rysując zachowuję szacunek dla oryginału, ale unikam ślepego naśladowania stylu. Projektowanie postaci do serii jest zgoła inne niż praca nad ilustracją. W ruchomym obrazie wszelkie niedociągnięcia powstałe na tak wczesnym etapie przekładają się na jakość animacji i odbiór serialu przez widzów. Praca  nad designem postaci jest też o wiele bardziej rozbudowana - konieczne było rozrysowanie pełnych obrotów postaci, widoków w perspektywie, ekspresji twarzy, charakterystycznych póz bohaterów czy mimiki ust.
Netflix
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj