Jednym z tytułów startowych na Xbox One była gra Ryse: Son of Rome, która może nie miała entuzjastycznego przyjęcia przez graczy oraz recenzentów, ale była produkcją interesującą. Serwis kotaku.com informuje, że sequel gry był już w fazie produkcji, ale projekt skasowano. Powodem kasacji gry było nieporozumienie twórców, czyli Cryteku, z wydawcą, czyli Microsoftem.
Microsoft chciał wykupić prawa do marki na co nie chciał zgodzić się Crytek. Brak porozumienia spowodował, że kontynuacja trafiła do kosza.
Jakby tego było mało serwis Eurogamer przynosi kolejne smutne wieści związane z kondycją finansową firmy. Crytek Shanghai, który zajmuje się tytułami w modelu sprzedażowym F2P oraz grami na sprzęty mobilne, a także wsparciem developerskim dla CryEngine przeżywa kryzys. Zdaniem Eurogamera pracownicy z chińskiego oddziału Cryteku nie mają wypłacanych pensji. Taka sytuacja ma mieć miejsce już od kwietnia/maja tego roku. Wcześniej pensje pracownikom były wypłacane, jednakże z dwu- trzymiesięcznym opóźnieniem.
W sprawę problemów Cryteku w Chinach zaangażowały się tamtejsze władze, które naciskają na centralę we Frankfurcie, żeby wypłaciła pracownikom Crytek Shanghai pieniądze należne z funduszu i ubezpieczeń społecznych.
Studio nie komentuje tych doniesień, jedynie wcześniej zaprzeczyło, jakoby miało problemy finansowe.