Amerykańska korporacja została wybrana przez przedstawicieli NBA na wieloletniego partnera biznesowego, który zajmie się unowocześnieniem systemu transmisji rozgrywek sportowych. Microsoft sięgnie po technologię sztucznej inteligencji oraz narzędzia do uczenia maszynowego, aby zmienić sposób, w jaki kibice koszykówki oglądają mecze za pośrednictwem internetu. Szczegóły umowy owiane są tajemnicą, choć wiadomo, że firma oprze funkcjonowanie nowego serwisu z filmami z rozgrywek o platformę chmurową Azure. Wykorzysta także swoją wiedzę z zakresu analizy dużych zasobów danych, aby spersonalizować relacje. Według ustaleń dziennikarzy Variety platforma będzie rozszerzoną wersją NBA App, a jej użytkownicy będą mogli korzystać z zasobów NBA League Pass, czyli biblioteki powtórek i meczów ligowych transmitowanych w czasie rzeczywistym. Systemy sztucznej inteligencji posłużą do analizy preferencji użytkowników i ustalą, jakie statystyki najbardziej interesują każdego z nich. Dzięki temu aplikacja będzie w stanie w czasie rzeczywistym przystosowywać wyświetlane tabele do indywidualnych potrzeb kibiców. Microsoft zobowiązał się także do dostarczenia lidze tabletów z linii Surface i będzie pełnił funkcję Oficjalnego Partnerem ds. Sztucznej Inteligencji dla NBA, WNBA, NBA G League oraz USA Basketball. Program partnerski rozpocznie się wraz z początkiem sezonu 2020-2021.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj