Alex Kipman zarządzający w Microsofcie technologiami z sektora rzeczywistości rozszerzonej ujawnił na łamach wywiadu z The Wall Street Journal plany korporacji związane z przyszłością platformy HoloLens. Według niego kolejnym krokiem firmy powinno być upowszechnienie gogli na szeroką skalę. A to można osiągnąć wyłącznie poprzez stworzenie konsumenckiej wersji urządzenia. Dotychczas Microsoft wypuścił na rynek dwie generacje sprzętu, jednak te zadomowiły się wyłącznie wśród użytkowników biznesowych oraz w sektorze wojskowym. To z myślą o tych grupach odbiorców rozwijano platformę, do umasowienia rozszerzonej rzeczywistości potrzeby jest krok w bok i zwrot w stronę odbiorcy indywidualnego. Wyłącznie wtedy technologia będzie miała szansę na dobre zmienić oblicze rynku. Kipman zarysował podstawowe funkcje nowego sprzętu, które pozwoliłyby mu odnieść sukces. Konsumencka wersja gogli powinna być mniejsza oraz bardziej energooszczędna niż zestaw HoloLens 2, który waży pół kilograma i konsumuje 8 W mocy. W idealnym scenariuszu sprzęt powinien ważyć ok. 90 gramów, pracować przy 2 W i dysponować soczewkami o takie formie, która byłaby w pełni akceptowalna przez społeczeństwo. Co pozwala przypuszczać, że HoloLens dla mas przybierze postać klasycznych oprawek okularowych. Na tym jednak nie koniec, gdyż według Kipmana sprzęt powinien także oferować coś więcej niż prosty system powiadomień. Tylko wtedy mógłby przykuć uwagę odbiorców indywidualnych. Kipman zdradził także że już teraz trwają prace nad platformą mieszanej rzeczywistości, w której publikowane będą aplikacje na sprzęty AR/MR. Do współpracy nad tym projektem zaproszono ekspertów z Epic Games oraz Niantic, a wszystkie produkty dystrybuowane za pośrednictwem nowego sklepu będą zwolnione z jakiejkolwiek marży. Niestety nie wiadomo, kiedy HoloLens w wersji konsumenckiej pojawi się na rynku ani ile przyjdzie nam za niego zapłacić.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj