Firma Interbrand od dwudziestu lat regularnie publikuje ranking najbardziej wartościowych marek świata. W tegorocznym zestawieniu nie doszło do spektakularnych zmian na szczycie listy, podium niezmiennie zajmują korporacje technologiczne Apple, Google oraz Amazon. Do pierwszej dziesiątki załapały się również takie firmy jak Microsoft czy Samsung. Warto zwrócić uwagę na sytuację firm oferujących usługi abonamentowe, które zauważalnie zyskały na wartości: Disney o 11% (10. miejsce), Adobe o 20% (39. miejsce), Netflix o 10% (65. miejsce) a Spotify o 7% (92. miejsce). Dobrze radzi sobie także marka LEGO, która urosła o 5% w skali roku i zajęła 75. miejsce w zestawieniu. Powodów do zadowolenia z pewnością nie ma Mark Zuckerberg, gdyż zarządzany przez niego Facebook zaliczył 12-procentowy spadek. W związku z tym wypadł poza pierwszą dziesiątkę i uplasował się na 14. pozycji. Ranking najbardziej wartościowych marek od Interbrand doskonale ilustruje zmiany, jakie w ciągu ostatnich dwudziestu lat zaszły na rynku. Jak się okazuje, w tegorocznym zestawieniu znajdziemy tylko 31 firm, które zadebiutowały w pierwszym rankingu z 2000 roku. Ponadto tylko dwóm korporacjom z tamtego okresu udało się utrzymać pozycję w pierwszej dziesiątce: Coca-Coli oraz Microsoftowi.
30. H&M - 16,3 mld dol.
+24 więcej
Analitycy wyliczają wartość firm ujętych w rankingu w oparciu o ich kondycję finansową, zdolność do kształtowania cen na rynku oraz wpływ firmy na wybory konsumentów. Ostatnie lata pokazują, że najlepiej radzą sobie marki z sektora technologicznego i prawdopodobnie jeszcze przez wiele lat nic się w tej kwestii nie zmieni.. Pełny ranking można znaleźć na stronie Interbrand.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj