W 2020 roku na rynku pojawi się jeszcze jeden gracz VoD. Korporacja NBCUniversal planuje stworzyć serwis filmowy, który będzie dostępny za darmo, a główne zyski będą generowały reklamy wyświetlane przed każdym filmem czy serialem. Firma wdroży również płatną wersję pozbawioną reklam. Wydaje się, że taki hybrydowy model działalności może dobrze sprawdzić się w natłoku innych platform VoD. Jak zauważył Steve Burke, największą kartą przetargową nowej usługi mogą okazać się produkcje, które już dziś dostępne są na konkurencyjnych serwisach VoD. NBCUniversal odpowiada m.in. za serial The Office (US), który dziś jest dostępny na Netfiksie, a w przyszłości mógłby przejść w ręce rodzimych twórców. W końcu Netflix podpisał licencję na udostępnianie tej produkcji jedynie do 2021 roku. NBCUniversal prawdopodobnie nie przedłuży umowy i zechce przejąć The Office, aby tym serialem przyciągnąć do siebie klientów. Steve Burke, szef NBCUniversal w wywiadzie dla dziennika Deadline otwarcie przyznał, że jego firma poczyni stosowne kroki, aby pozyskać więcej własnych tytułów na swoją platformę. Pozwoli to uczynić ją bardziej konkurencyjną względem Netflixa, Amazon Video czy Hulu. Ciekawie prezentują się także plany na ekspansję rynku poczynione przez korporację. Dziennikarze tvline.com ustalili, że serwis może być dostępny także u konkurencyjnych dostawców takich jak Charter czy Direct TV. Burke twierdzi bowiem, że przeszło 80% ich docelowych klientów korzysta z płatnej telewizji. Według wstępnych ustaleń pozbawiona reklam wersja usługi może kosztować od 12 do 14 dolarów. Jeśli zaś chodzi o kwestie stricte technologiczne, to serwis będzie oparty o NOW TV, platformę opracowaną przez Sky w 2012 roku. Najbliższe kilkanaście miesięcy pokaże, w którą stronę zmierzy branża i czy rosnąca liczba serwisów VoD nie odbije się na kondycji całego rynku.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj