Netflix w końcu zadebiutował oficjalnie na polskim rynku, ale czy ma szanse odebrać widzów telewizjom? W rozmowie z wirtualnemedia.pl eksperci komentują to zagadnienie.
Netflix na całym świecie radzi sobie coraz lepiej. W ciągu 3 miesięcy zakończonych 30 września platforma zanotowała globalnie 3,5 mln nowych użytkowników (370 tys. w USA).
Według Krzysztofa Dębowskiego, inwestora w spółkach z obszaru nowych technologii dobre wyniki Netflixa zależą od dużego zainteresowania serialami, które szczególne przyciągają młodszych konsumentów.
Czytaj także: Wyniki Netflixa w Polsce
Natomiast Paweł Karaś, prezes zarządu agencji Mint Media w rozmowie z wirtualnemedia.pl mówi, że jeszcze daleko do momentu, w którym VOD, czyli też Netflix stanie się dominującym graczem na telewizyjnym rynku. Jego zdaniem rola Netflixa w Polsce polega na uzupełnianiu oferty telewizji. Uważa,że potrzeba dużo czasu, by taka platforma zajęła w naszym kraju miejsce telewizji z uwagi na demografię, starzejące się społeczeństwo oraz przyzwyczajenia Polaków i ich przywiązanie do telewizji. Twierdzi, że zagrożeniem VOD dla telewizji są filmy i seriale, ale telewizja ma przewagę w relacjach na żywo z wydarzeń sportowych, politycznych i społecznych.
Jan Szarras, CEO& Founder agencji Rockon twierdzi, że konfrontacja na linii VOD - telewizja dopiero nadejdzie. Jego zdaniem osoby, które oglądają to, co telewizja ma do zaoferowanie będą powoli się starzeć. Natomiast pokolenie 30-40 latków oraz młodsze będzie coraz rzadziej korzystać z ramówki ułożonej przez telewizji, by samemu decydować co w danym momencie chce obejrzeć.
Jedynie Mariusz Maksymium, dyrektor zarządzający Adexon 360 uważa, że Netflix jest realnym zagrożeniem dla telewizji, także dzięki własnym treściom. Jego zdaniem telewizja ma czego się obawiać.