Według danych portalu wirtualnemedia.pl, w na podium polskiego rynku vod niezmiennie znajdują się te same pozycje. Wciąż prowadzi VOD.pl i sekcja Premium Cda.pl. Wysoko znajduje się również Player.pl, który wraz z Ipla.tv, przyciąga widza na najdłuższą ilość czasu. Ciekawe zmiany zaszły natomiast w notowaniach Netflix, Showmax i HBO GO, które w skali roku osiągnęły duże wzrosty oglądalności. To samo można powiedzieć o WP Pilot. Netflix zanotował wzrost zasięgu o 3,3 pkt proc. i 10,46 mln odsłon (84,2 i 68,2 proc.), tracąc jednocześnie 5 minut i 47 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (36,3 proc. w dół). Showmax zyskał 3,82 pkt proc. zasięgu i 8,56 mln odsłon (112,7 i 95,8 proc. w górę), natomiast HBO GO osiągnęło wzrosty o 2,23 pkt proc. zasięgu, 5,92 mln odsłon oraz 35 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 126, 209,9 i 7,9 proc. w górę). Od wiosny br. z serwisu mogą korzystać wszyscy internauci, nie tylko klienci pakietów telewizyjnych ze stacjami HBO. WP Pilot miał 3,99 pkt proc. zasięgu i 2,28 mln odsłon (184,7 i 82,1 proc.). W skali roku zasięg aplikacji Netflixa zwiększył się ponad sześciokrotnie, aplikacji nc+ GO - prawie czterokrotnie, natomiast aplikacji Showmaxa i VoD Onet - ponad dwukrotnie. W sierpniu Netflix odwiedziło 1,95 miliona użytkowników, a Showmax 1,947.  Jednocześnie Netflix zanotował 25,82 mln odsłon oraz 10 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Showmax - 17,5 mln odsłon oraz 7 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania. HBO GO miało 1,08 mln użytkowników, 8,73 mln odsłon oraz 7 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania. Jeśli chodzi liderów, to VoD.pl  odwiedziło 3,79 mln realnych użytkowników, a więc 14,03 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 14,44 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 30 minut i 28 sekund - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Natomiast sekcja Premium serwisu Cda.pl miała 2,91 mln użytkowników, 22,95 mln odsłon oraz 16 minut i 44 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a dział wideo WP.pl - 2,39 mln użytkowników, 7,41 mln odsłon oraz 11 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania. Player.pl miał 2,13 mln użytkowników i 17,35 mln odsłon. Zaznaczyć trzeba, że wyżej wymienione platformy mają różne modele biznesowe. Część serwisów udostępnia swoją ofertę bezpłatnie, od korzystania z innych potrzebne jest wykupienie abonamentu. To z pewnością przekłada się na wyniki oglądalności.

Serwisy VOD: Sierpień 2018

Platforma realni użytkownicy odsłony średni czas korzystania zasięg
vod.pl 3 787 835 14 440 892 0:30:28 14,03%
cda.pl - premium 2 910 408 22 956 590 0:16:44 10,78%
wp.pl - video 2 389 560 7  410 079 0:11:44 8,85%
player.pl 2 131 196 17 347 045 2:56:24 7,89%
netflix.com 1 950 025 25 816 767 0:10:08 7,22%
showmax.com 1 946 654 17 497 503 0:07:29 7,21%
tvp.pl - vod 1 787 187 21 435 721 3:24:40 6,62
wp.pl - pilot 1 660 396 5 057 766 1:31:44 6,15%
ipla.tv 1 144 906 9 599 620 2:11:04 4,24%
hbogo.pl 1 079 999 8 735 793 0:07: 59 4,00%
ncplusgo.pl 348 459 7 027 250 0:24:14 1,29%
Vod.pl i Cda.pl - premium były w sierpniu najchętniej oglądane na komputerach stacjonarnych (3,09 mln użytkowników, 11,41 mln odsłon na vod.pl i 2,5 mln użytkowników i 18,51 mln odsłon dla Cda.pl), ale przy aplikacjach mobilnych w czołówce pojawił się Showmax, który przy 941,8 tys. użytkowników zanotował 3,98 mln odsłon oraz półtorej minuty średniego czasu korzystania. Liderem jest tutaj również vod.pl.  
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj