Szczegóły o grze Dragon Age: Inquisition pochodzą z Official Xbox Magazine. Czego się dowiadujemy?

Możemy spodziewać się aż pięciu wielkich regionów, do których będziemy mogli się udać. Będzie to zdane z pierwszej części Ferelden, Wolne Marchie, Orlais, Nevarra i Dalia, kraina dalijskich elfów. Możemy być spokojni o różnorodność lokacji. Będziemy mogli też wpływać na otoczenie (osady, ekosystem, szlaki handlowe) poprzez przejmowanie terenów czy np. pokonanie bandytów lub smoków w okolicy. Sami wrogowie natomiast nie będą skalowani wraz z poziomem postaci gracza, jak to ostatnio jest "modne". Ciekawym motywem jest żyjąca i interaktywna fauna, na którą również wpływać może gracz. Szczytem może być doprowadzenie do wymarcia całego gatunku zwierząt.

Potwierdziły się ostatecznie także trzy nowe postacie w drużynie. Solas to elficki apostata, mag żyjący poza prawem. Jako, że jest specjalistą od tzw. Pustki, główny bohater rekrutuje go do swojej drużyny. O dwóch kolejny postaciach nie wiadomo zbyt wiele. Żelazny Byk (Iron Bull) jest najemnik Qunari, czyli dumnego ludu potężnych i olbrzymich wojowników. Sera natomiast to łuczniczka elfickiego pochodzenia. O niej wiemy najmniej, ponieważ została ujawniona przypadkowo podczas pokazu gry. BioWare twierdzi także, że w dodatkach DLC nie pojawią się żadni dodatkowi towarzysze. Scenariusz jest tak zbudowany, że wprowadzenie nowych postaci zakłóciłoby jego formę. Możemy się domyślać, że bohaterowie będą kimś więcej, niż tylko towarzyszami z wątkami pobocznymi, a ich rola w głównej fabule będzie dużo większa. Jeśli chodzi o ich ekwipunek - zbroje towarzyszy nie będą posiadały ograniczeń ani dla konkretnych postaci, ani dla konkretnych klas. Nawet wojownik będzie mógł założyć szatę maga, choć oczywiście nie obędzie się bez kar dla postaci noszącej niekompatybilny zestaw.

Główny bohater - Inkwizytor - będzie posiadał szczególną zdolność zamykania szczelin, które łączą świat z Pustką. Dzięki temu jego rola w walce z mrocznymi siłami będzie kluczowa. Zakończeń gry będzie aż 40 (podobno mają się znacząco różnić, ale niektóre z nich będą się różnić jedynie w kwestii życia lub śmierci jakiejś postaci). Początek gry będzie jednak identyczny, niezależnie od tego jak wykreujemy postać. Jego przeszłość określimy poprzez rozmowy w prologu. Dialogi mają być także wyjątkowo rozbudowane, a twórcy oferują aż trzy koła dialogowe. Każde będzie odpowiadać za coś innego - za ton wypowiedzi, wyrażanie emocji i dosłowny wybór.

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj