Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Rosji to obecnie najchętniej oglądane wydarzenie w telewizji na całym świecie. Średnia oglądalność meczu Polski z Kolumbią w Telewizji Polskiej oscylowała w granicach 14 mln widzów osiągając swoje szczyty ponad 15 mln widzów. Zobaczcie wykres pokazujący, jak się to rozkładało na poszczególne minuty meczu, dla ułatwienia zaznaczyliśmy obie połowy, przerwę reklamową oraz momenty w których padały gole dla Kolumbii:
Źródło: AGB Nielsen, analiza własna naEKRANIE.pl
Możemy dostrzec wyraźny spadek oglądalności po stracie każdej bramki. Ciekawie wygląda sytuacja przy drugiej i trzeciej bramce. Widać, że widownia zaczęła spadać tuż przed zdobytymi golami, czyli w momentach, gdy było wyczuwalne, że bramka wisi w powietrzu. Emocje towarzyszące oglądaniu meczu są jednak najbardziej widoczne w końcowych minutach. Na wykresie możecie dostrzec, jak mocno waha się oglądalność. Tak jakby zdenerwowani widzowie przełączali kanał, ale jednak coś podświadomie kazało mi wracać i obejrzeć mecz do końca. Dobrze też obrazuje to wykres zużycia wody podczas meczu w Warszawie opublikowany na fanpage'u Wodociągów Warszawskich. Okazuje się, że duża część widzów straciła nadzieję po pierwszej połowie. Wówczas zużycie wody w Warszawie osiągnęło wyższy poziom, ale wyraźnie zaczęło rosnąć dopiero po stracie trzeciej bramki. Wyraźnie to był moment, kiedy trzeba było odejść od telewizora.
fot. fb.com/WodadlaWarszawy
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj