Sieć kin Multikino, która ma największy w Europie fanpage kinowy na portalu Facebook.com (obecnie zrzesza ponad 753 000 osób) uruchomiła pierwszego w Europie chatbota (m.me/multikinobot), który pomaga w wyborze filmu oraz zakupie biletów. MultikinoBot działa w obrębie Facebook Messengera. Prowadzi konwersację z użytkownikami pozwalając wyszukać seans, obejrzeć zwiastun, a niezdecydowanym poleca najlepsze filmy. To część nowego ruchu zwanego „chat commerce” prowadzonego głównie przez boty. Chatbot Multikina to pierwszy tego typu projekt w Polsce oraz pierwszy kinowy bot w Europie. Dzięki konwersacji obsługuje on cały proces zamówienia biletów w sposób zbliżony do tego przy kasie kinowej. MultikinoBota można zapytać o konkretny gatunek filmowy, o seanse wyświetlane w wybrany dzień, o konkretny tytuł lub produkcję, którą polecają inni kinomani. Aby bot mógł podać interesujący rozmówcę repertuar wystarczy na Messengerze napisać: Chcę obejrzeć dzisiaj komedię. To wszystko ma na celu ograniczenie czasu, potrzebnego do zamówienia biletów.
- Stale obserwujemy naszych najmłodszych klientów, którzy stanowią ponad połowę widzów sieci Multikino oraz trendy, za którymi podążają. Obecnie młodzież bardzo chętnie korzysta z wiadomości i chatów. Messenger pozwala naszym konsumentom przeprowadzać transakcje i uzyskać informacje, tam gdzie spędzają najwięcej czasu. MultikinoBot, jako nowa forma zakupu lub rezerwacji biletów jest kolejnym przykładem, tego, jak ułatwiamy naszym klientom obejrzenie wybranego seansu w sali kinowej. - mówi Wojciech Szymczyk, Kierownik e-commerce Multikina. - Stale pracujemy nad uproszczeniem procesu, aby odbywał się on bardziej intuicyjnie i wydajnie. Testy bota na profilu MultkinoBot trwać będą od trzech do czterech miesięcy. Ten okres jest niezbędny, aby sprawdzić zachowanie bota w interakcji z naszymi klientami. Po tym czasie planujemy przenieść bota na nasz fanpage Multikino Polska, gdzie mamy ponad 753 tysiące fanów - dodaje Szymczyk
Bot uczy się podczas konwersacji z ludźmi i po każdej odbytej rozmowie staje się coraz bardziej inteligentny. Technologia przetwarzania języka naturalnego pozwala mu rozumieć język i intencje użytkowników. Dzięki sztucznej inteligencji potrafi podejmować decyzje w warunkach braku wszystkich danych, a także tworzyć modele zachowań i preferencji klientów. Korzystanie z chatbota jest całkowicie bezpłatne, a kino przewiduje promocje dla pierwszych jego użytkowników. Po dokonaniu rezerwacji lub zakupu klienci otrzymują email z potwierdzeniem zamówienia. Za technologią MultikinoBota stoi Chatflow - polski startup tworzący chat commerce dla biznesu. Kinowy bot jest już publicznie dostępny na profilu MultikinoBot.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj