W tegorocznej edycji New York Festivals International Television & Film Awards o nagrody ubiegają się produkcje z ponad 40 krajów. Wyprodukowany przez dom produkcyjny PrimeMovers film ma szansę na miejsce na podium w swojej kategorii.

Firma PrimeMovers Sp. z o.o. wygrała przetarg na produkcję filmu korporacyjnego dla Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA w ubiegłym roku. Film wyreżyserował Tomasz Matuszczak, operatorem był Jakub Kijowski, a producentem Grzegorz Szyroki. „Sukces filmu w dużej mierze zawdzięczamy odważnej decyzji przedstawicieli klienta, którzy zaakceptowali nasz innowacyjny pod względem realizacji i narracji pomysł. Dzięki temu mogliśmy odejść od tradycyjnej formy opowiadania, charakterystycznej dla polskich filmów korporacyjnych. Kiedy klient zaakceptował nasz pomysł, byłem już pewny, że powstanie dobry film. Mieliśmy skompletowaną świetną ekipę kreatywną, produkcyjną i techniczną oraz wystarczająco dużo czasu, aby z dbałością zrealizować przyjęty scenariusz.” mówi Grzegorz Szyroki, Prezes PrimeMovers Sp. z o.o.

PGNiG i PrimeMovers współpracowały już trzy lata temu przy produkcji filmu korporacyjnego. Wyzwaniem dla obu stron było stworzenie obrazu o odmiennej i świeżej formule. Cele zostały zrealizowane - film dorównuje jakością najlepszym światowym produkcjom tego typu, a nominacja w Nowym Jorku jest tego ewidentnym potwierdzeniem.

Zdjęcia do filmu trwały sześć dni i były realizowane w kilku lokalizacjach na terenie całego kraju. Ciekawostką techniczną jest fakt, że po raz pierwszy w polskim filmie korporacyjnym zastosowano technologię HDR (High Dynamic Range) pozwalającą stworzyć obraz o niezwykłym nasyceniu szczegółów.

Film „PGNiG – Energia dzięki wiedzy” opowiada historię spółki, tłumaczy jej strategiczne znaczenie w Polsce, pokazuje zaplecze technologiczne i ludzkie, a także wdrażane innowacje. Inspiracją dla twórców był kultowy „Koyanisquatsi” Godfreya Reggio, dlatego też znaczna część produkcji składa się z sekwencji ujęć poklatkowych wykonanych w HDR. To właśnie ta odważna i świeża narracja filmu oraz dbałość techniczna twórców przyczyniły się do docenienia obrazu w Nowym Jorku. –„Próbę pokazania się z filmem korporacyjnym na tak bardzo prestiżowym festiwalu, jakim jest impreza w Nowym Jorku, podjęliśmy już pięć lat temu, wysyłając również bardzo dobry film zrealizowany przez nas dla Hochtief Polska. Trzy lata temu wysłaliśmy film zrealizowany dla PGNiG, ale udało się dopiero teraz - za trzecim razem, z nową produkcja właśnie dla tego klienta. W tegorocznej edycji festiwalu, jesteśmy jedynym finalistą z Polski, obok TVP, co tym bardziej cieszy, bo jest to duże wyróżnienie, a konkurencja i liczba zgłaszających się na festiwal jest ogromna. W szczególności cieszy fakt, że wyróżnienie zdobył po raz pierwszy polski film korporacyjny.” – dodaje Grzegorz Szyroki.

Film jest pokazywany przez PGNiG na największych spotkaniach branżowych i biznesowych w krajui na świecie. Służy też jako forma przekazu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Jego niezwykle dynamiczny charakter i najwyższa jakość wykonania zostały docenione przez Jury 55. New York Festival. Film ma szansę na główną nagrodę – o wynikach będzie można przekonać się 17 kwietnia, kiedy to na Gali Finałowej w Las Vegas ogłoszeni zostaną finaliści konkursu.

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj