W ostatnich dniach dość głośno zrobiło się wokół YouTube Premium. Przez sieć przetoczyły się przecieki sugerujące, że Google planuje ograniczyć produkcję wysokobudżetowych seriali, ale informacja ta szybko została sprostowana przez korporację. Jaka będzie przyszłość YouTube Premium?
Netflix i Amazon Prime Video na dobre wpisały się w świat cyfrowych mediów, są utożsamiane z modelowymi przykładami dobrze działających platform VoD. Nic dziwnego, że walkę z nimi podjął taki gigant jak Google. Wszak firma ma ogromne doświadczenie w dystrybucji i promocji filmów w internecie. Było jedynie kwestią czasu, aż podejmie wyzwanie i stworzy własną płatną platformę cyfrowej dystrybucji filmów.
Google od lat próbuje zachęcić swoich widzów do płacenia za filmy, choć nie zawsze pod marką YouTube Premium. Podwaliny tego projektu stworzono już w 2014 roku w formie usługi Music Key oferującej dostęp do teledysków pozbawionych reklam. Rok później serwis przemienił się w YouTube Red, a w maju 2018 roku przyjął swoją obecną formę – Premium. Od tego czasu Google prowadzi zaciętą walkę z szeroką konkurencją na rynku VoD.
Walkę, którą według dziennikarzy Bloomberga powoli przegrywa. Serwis dotarł do anonimowego informatora powiązanego z Hollywood twierdzącego, że firma planuje wycofanie się z realizowania wysokobudżetowych produkcji. Informator nie chciał zdradzić swojej tożsamości zanim YouTube oficjalnie nie poinformuje o swojej decyzji. Według niepotwierdzonych plotek zmiana polityki serial miałaby doprowadzić do przeniesienia takich produkcji jak
Origin czy
Overthinking with Kat & June na inną platformę.
Na odpowiedź serwisu nie trzeba było zbyt długo czekać. Przedstawiciele YouTube’a wydali oświadczenie, w którym nie tylko dementuje plotki o zawieszeniu wspomnianych produkcji, zapowiadają także powstanie nowych projektów, które wkrótce pojawią się w premium Premium. Ponadto firma przekazała, że planuje wprowadzić nowy model dystrybucji filmów i seriali bazujący na finansowaniu z reklam.
W tym całym dementi najważniejsza wydaje się ostatnia informacja, która może częściowo potwierdzać przeciek Bloomberga. Być może YouTube nie zawiesi produkcji własnych seriali, ale dystrybuowanie ich w dotychczasowym modelu biznesowym może być nieopłacalne. A to oznacza, że Google zrobi to, co umie najlepiej – postara się sfinansować kolejne sezony z reklam. Jak dokładnie będzie wyglądał nowy model biznesowy? Na razie nie wiadomo, ale Google prawdopodobnie wdroży go jeszcze w tym roku.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h