Nowa wersja 1.4 aplikacji NVIDIA Canvas jest już dostępna. Do aplikacji dodano właśnie tryb panoramiczny, który został po raz pierwszy zaprezentowany na tegorocznych targach CES. Jego możliwości zostały zaprezentowane przez artystę 3D Dana „Greenskull” Hammila.
Tryb panoramiczny pozwala na tworzenie krajobrazów, które można następnie wykorzystać w trakcie swojej pracy w środowisku 3D. Od teraz graficy mogą dodawać wygenerowane przez sztuczną inteligencję obrazy do swojej pracy tak, aby każda kolejna iteracja powstawała szybciej i sprawniej. Dla przykładu, Dan „Greenskull” Hamill stworzył krajobraz oceanicznego wybrzeża, z fauną, florą, wzgórzami, plażą, ciemnym i zachmurzonym niebem używając zaledwie kilku ruchów myszką. Wszystko odbyło się sprawnie dzięki wsparciu karty graficznej GeForce RTX 4090.
Następnie bezproblemowo zaimplementował wyniki swojej pracy w grze, którą tworzy w Unreal Engine 5. Takie rozwiązanie jest idealne dla twórców gier indie, którzy potrzebują natychmiastowych efektów bez ponoszenia wysokich kosztów. Tak przygotowaną i zaimportowaną scenę można również wykorzystać do tworzenia filmów. Więcej informacji na temat pracy Dana można znaleźć w artykule na stronie https://blogs.nvidia.com/blog/2023/03/16/in-the-nvidia-studio-march-16/.
Aplikacja NVIDIA Canvas dostępna jest bezpłatnie, dla każdego użytkownika karty graficznej GeForce RTX.