Sama gra była luźno inspirowana poematem Dante Alighieriego. Alvarez podpisał umowę na reżyserię. Ostatnią wersję scenariusza napisał Jay Basu ("The Dinosaur Project").
Marc Abraham i Eric Newman produkują. Poniżej fabuła gry:
[info] Pomóż Dantemu przemierzyć dziewięć kręgów piekła: przedpiekle (limbo), pożądanie, łakomstwo, chciwość, gniew, herezja, przemoc, oszustwo i zdrada.
Każdy krąg przedstawiony jest inaczej - mapa, demony, potwory i potępieni są wzorowane na pobudzających wyobraźnię opisach, znajdujących się w poemacie.
Aby rozprawić się z demonami piekieł, Dante wprawia w ruch dwie podstawowe bronie: Kosę, którą zabrał Śmierci oraz Święty Krzyż, dany mu przez Beatrycze. Krzyż jest przesiąknięty mocą, która pomaga Dantemu zbierać dusze i zaklęcia od pokonanych potworów. [/info]