Firma Ziva Dynamics stworzyła narzędzie, które pozwoli wtłoczyć do gier bohaterów do złudzenia przypominających żywe istoty. ZRT Face Trainer pozwoli z wysoką precyzją animować cyfrowe twarze.
Twórcy gier zyskali nowego sojusznika, który pomoże im przenieść topowe produkcje na wyżyny fotorealizmu. Innowatorskie narzędzie ZRT Face Trainer wykorzysta potencjał uczenia maszynowego w procesie generowania twarzy animowanych z ogromną precyzją. Dzięki niemu deweloperzy będą w stanie łatwiej ukazywać emocje, które targają cyfrowymi bohaterami.
Programiści z firmy Ziva Dynamics, którzy odpowiadają za stworzenie tego oprogramowania, wykorzystali 15 TB danych szkoleniowych w procesie nauczania algorytmów ZRT Face Trainer. Tak bogate dane wsadowe pozwoliły stworzyć narzędzie przystosowane do konwertowania siatki obiektu 3D do animowanej kukiełki wyrażającej aż 72 tysięcy ekspresji twarzy.
Wykorzystanie technologii uczenia maszynowego pozwoliło także drastycznie skrócić czas wygenerowania tej kukiełki. W obecnej odsłonie oprogramowanie potrzebuje zaledwie godziny, aby przygotować algorytm do animowania postaci w czasie rzeczywistym.
Działanie oprogramowania ZRT Face Trainer możemy prześledzić na poniższym materiale wideo:
ZRT Face Trainer zadebiutował w darmowej wersji beta skierowanej do wybranych użytkowników, którzy mają przetestować jego potencjał. Jeśli oprogramowanie okaże się tak przełomowe, jak twierdzą jego twórcy, już wkrótce deweloperzy gier klasy AAA będą mogli wykorzystać je, aby zbliżyć swoje produkcje do granicy fotorealizmu. Choć oprogramowanie zaprezentowano na silniku Unreal Engine 5, będzie współpracować także z innymi, konkurencyjnymi platformami.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h