W dzisiejszych czasach nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważnym elementem kultury są gry wideo. Kiedyś niedoceniane i traktowane z lekceważeniem, dziś stanowią wielką siłę biznesową, można je traktować w kategorii sztuki, wpływają na kształt popkultury.
Gry wideo od zawsze budziły kontrowersje. Im większa jest ich siła oddziaływania, tym istotniejsze są pytania o ich wpływ na użytkowników. Brytyjska produkcja pt. Are Video Games Really That Bad? porusza trzy bardzo ważne kwestie. Pierwszą z nich jest problem agresji w grach, który może przekładać się na młodocianych graczy. Drugą, tytułowe uzależnienie niepozwalające użytkownikom na oderwanie się od komputera lub konsoli. Program próbuje również odpowiedzieć na pytanie o pozytywny wpływ gier na młodszych i starszych użytkowników. Czy takowy w ogóle istnieje?
Uzależnieni od gier wideo w bardzo naukowy sposób podchodzi do tematyki gier. Poznajemy kilku naukowców. Psychologowie, badacze mózgu, behawioryści przeprowadzają szereg eksperymentów i badań mających odpowiedzieć na pytanie o agresję i uzależnienie. Ich działania są bardzo interesujące. Nie posługują się trudnymi do zrozumienia naukowymi środkami. Ich sposoby dotarcia do prawdy zaskakują zarówno prostotą, jak i skutecznością.
Zaskakują również wyniki eksperymentów. Czy bardzo agresywne gry mają inny wpływ na gracza niż te pozbawione przemocy? Czy osoba, która w życiu codziennym stroni od agresji, po zagraniu zaczyna ją przejawiać? Czym różni się granie dla przyjemności od grania patologicznego? Czy gry mogą pomóc w życiu codziennym i zawodowym? W jaki sposób granie wpływa na umiejętności praktyczne lekarzy zajmujących się endoskopią? Odpowiedzi na tym podobne pytania padają właśnie w tym fascynującym dokumencie. Dla każdego pasjonata gier to pozycja obowiązkowa!