Tomasz Kot trafił na butelki szampana dla dzieci
Szampan bezalkoholowy sygnowany wizerunkiem Pana Kleksa trafił do sprzedaży do sieci sklepów Lidl pod koniec grudnia 2023 roku. Na przodzie jego etykiety producenci postanowili umieścić wizerunek Tomasza Kota przebranego za tytułowego czarodzieja. Niedługo po tym, jak zdjęcia i filmiki z szampanem obiegły sieć, Tomasz Kot postanowił zabrać głos w jego sprawie w mediach społecznościowych. Aktor wydał oświadczenie, w którym zapewnił, że nie ma nic wspólnego z reklamą napojów bezalkoholowych imitujących szampany. Stwierdził też, że nigdy nie wyraził zgody na to, aby jego twarz pojawiła się na etykiecie tego typu napoju:Oświadczam, iż osobiście nie mam nic wspólnego z reklamą napojów bezalkoholowych imitujących szampany, na których pojawił się mój wizerunek i nie była to moja decyzja. Wszelkie pretensje powinny być kierowane do podmiotów za to odpowiedzialnych. Dowiedziałem się o istnieniu tych napojów w sklepach z postów w social media. Nie piję alkoholu od 18 lat i nigdy nie wyrażałem zgody na udział w reklamach pośrednio lub bezpośrednio związanych z alkoholem, w szczególności, kierowanych do dzieci. Moje zdanie na ten temat nie uległo zmianie.
[AKTUALIZACJA 4.01.2024 10:05]
Lidl Polska wydał następujące oświadczenie w sprawie:W Lidl Polska tworzymy wartość dla klienta poprzez wypełnianie naszej codziennej misji, jaką jest zapewnianie społeczeństwu produktów spożywczych i najpotrzebniejszych artykułów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. W naszej ofercie przeważają produkty marek własnych, jednak oferujemy także artykuły od producentów zewnętrznych. Produkt, o którym Państwo wspominają, został włączony do naszej oferty wyłącznie ramach czasowej promocji. Jest to artykuł producenta zewnętrznego – firmę JNT GROUP – który jest dostępny w różnych sieciach handlowych. Zwróciliśmy się do dostawcy z prośbą o stanowisko w tej sprawie. Dostawca w przesłanym do nas oświadczeniu potwierdził, że zawarł umowę sublicencji z JOYJOY uprawniającą JNT GROUP do korzystania z oznaczeń licencjonowanych, w tym m. in. wizerunków postaci z filmu pod tytułem Akademia Pana Kleksa cz. I.
[AKTUALIZACJA 5.01.2024 10:50]
Tomasz Kot opublikował na swoim profilu na Instagramie kolejne oświadczenie, w którym wyjaśnił, że wykorzystanie jego wizerunku było zgodne z prawem:W odpowiedzi na liczne zapytania i sugestie z waszej strony chciałem doprecyzować, że choć sygnowanie napoi bezalkoholowych dla dzieci wizerunkiem Pana Kleksa, który stworzyłem, nie było ani moim pomysłem, ani moją decyzją, to producent filmu w tej sytuacji wykorzystał mój wizerunek w sposób zgodny z prawem. Niemniej jednak, po wspólnej rozmowie, producent zgodził się przekazać część środków pochodzących z ich sprzedaży na cele charytatywne, a ja z tego tytułu nie pobiorę żadnego wynagrodzenia.
Szampana przetestował między innymi użytkownik TikToka występujący pod nazwą @testeralgorytmu. Poniżej możecie zobaczyć jego film oraz oświadczenie Tomasza Kota:
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj