Reklama czipsów z zakonnicami oburzyła widzów
Przedstawiciele Lorenzo Marini Group najwyraźniej nie spodziewali się, że ich reklama z zakonnicami znajdzie się w ogniu krytyki. Producenci spotu dla Amica Chips wydali w tej sprawie oświadczenie, które przekazali portalowi The Guardian. Wyjaśnili w nim, że pierwotna reklama celowo zawierała w sobie ''mocną brytyjską ironię'', aby mogła przyciągnąć i rozbawić młodszych widzów oraz "wyrazić nieodpartą chrupkość" czipsów.
Reklama spotkała się z ogromną krytyką między innymi ze strony katolickiego stowarzyszenia Aiart. Jego prezes, Giovanni Baggio, oskarżył Amica Chips o uciekanie się do bluźnierstwa w celu zwiększenia sprzedaży. Stwierdził też, że:
Reklama obraża wrażliwość milionów praktykujących katolików i jest oburzająca, ponieważ porównuje czipsa ziemniaczanego do świętego przedmiotu. Pokazuje też brak szacunku i kreatywności. Jest oznaką nieumiejętnego prowadzenia marketingu opartego na symbolach, które nie mają nic wspólnego z konsumpcją i chrupiącym jedzeniem.
Reklamę skrytykował też magazyn Avvenire, który uznał z kolei, że:
Chrystus został zredukowany do czipsa oraz poniżony i szkalowany tak, jak dwa tysiące lat temu.
Pierwotną wersję reklamy czipsów z zakonnicami możecie zobaczyć poniżej:
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj