Od 1 stycznia 2021 roku zmienią się zasady naliczania prowizji dla małych deweloperów rozpoczynających swoją przygodę z App Store. Wysokość marży zmaleje aż o połowę.
Przedstawiciele Apple prawdopodobnie ugięli się pod krytyką wymierzoną prowizje App Store i wdrożyli nowe zasady funkcjonowania sklepu z aplikacjami mobilnymi. Dzięki nowym stawkom wejście na rynek iOS-a będzie znacznie prostsze niż dotychczas. Choć nowa polityka może być pokłosiem sporu prowadzonego z Epic Games, twórcy
Fortnite’a nie zyskają na uaktualnieniu regulaminu App Store.
Amerykańska korporacja ogłosiła wdrożenie w życie App Store Small Business Program, który pozwoli zredukować wysokość marży aż o połowę z 30 do 15 procent. Upust ten nie będzie jednak dotyczył wszystkich deweloperów, na zniżkę mogą liczyć wyłącznie ci, którzy nie weszli do grona mobilnych milionerów. Zgodnie z nowymi regułami tylko twórcy, którzy w rozliczeniu rocznym wykazali sprzedaż nie przekraczającą 1 miliona dolarów, mogą liczyć na wspomniany upust. Wpływy nie będą jednak wyliczane w oparciu o jedną aplikację, a wszystkie, które zostały wydane przez danego dewelopera.
Według zapewnień Apple znakomita większość deweloperów załapie się do nowego programu. Nie ujawniono jednak, jaki odsetek spośród 28 milionów aplikacji skorzysta na obniżeniu prowizji ani jak wdrożenie App Store Small Business Program odbije się na wpływach korporacji. Można jednak podejrzewać, że te nie ucierpią nadmiernie, gdyż największe zyski generują tytuły od dużych deweloperów, którym nie będzie przysługiwać prawo do zniżki.
W grudniu Apple planuje opublikować szczegółowe wytyczne związane z partycypacją w programie wsparcia małych przedsiębiorców, a już od 1 stycznia 2021 roku partnerzy biznesowi korporacji nowe reguły wejdą w życie. Jeśli w którymkolwiek momencie danego roku kalendarzowego wpływy dewelopera przekroczą milion dolarów, firma automatycznie wpadnie w wyższy próg prowizyjny.
Co ciekawe Apple pomyślało także o tych twórcach, którzy zanotują zauważalny spadek wpływów. Jeśli firma, która zazwyczaj pozyskiwała od klientów milion dolarów rocznie w kolejnym okresie rozliczeniowym nie przekroczy milionowego progu sprzedaży, będzie mogła zawnioskować o obniżenie prowizji w następnym cyklu rozliczeniowym.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h