Assassin's Creed: Unity to jedna z najbardziej oczekiwanych gier 4. kwartału 2014 roku. Mimo, że to tylko (albo aż) kontynuacja popularnej marki, oczekiwania wobec "Unity" są ogromne. Szczególnie dlatego, że gra ma okazać się przełomowa dla całej serii i zaoferować prawdziwie "new-genowe" rozwiązania. Dlatego też wydana zostanie tylko na PS4, Xbox One i PC.
Czytaj także: "Dying Light" - model kooperacji jest kluczowy. Nowy materiał
Z magazynu Game Informer dowiedzieliśmy się sporo nowych informacji na temat Assassin's Creed: Unity. Nad grą pracują ludzie, którzy ostatnio zajmowali się całkiem udaną częścią Assassin's Creed: Brotherhood (również opierała się na akcji w jednym mieście, wtedy to był Rzym, teraz będzie to Paryż). Prace nad grą trwają od 2010 roku. Potwierdzono, że w grze dostępne będą drzewka umiejętności, w których rozwiniemy takie parametry jak walka, nawigacja i skradanie.
Ważnym elementem będzie kooperacja. Misje w tym trybie będzie można przechodzić też samodzielnie i wybierać poziom trudności. Twórcy dodali również, że w grze istniała będzie opcja zwiedzania całego Paryża razem z innymi graczami.
Co istotne - tym razem w Assassin's Creed: Unity zabraknie "desynchronizacji" i rozpoczynania misji od początku (jeśli np. zostaniemy wykryci). W "Unity" ważną rolę odegra skradanie, ale tylko od nas zależy jak wykonamy misję. Jeśli przypadkiem zostaniemy zauważeni przez przeciwnika, misja będzie toczyć się nadal, ale realizacja celu zostanie utrudniona.
Czytaj także: Haytham Kenway i Adewale zaznaczą swoją obecność w "Assassin's Creed: Rogue"
Paryż w Assassin's Creed: Unity będzie ogromny, a wiele budynków razem z wnętrzami przeniesione zostanie do gry w skali 1:1. W grze znajdzie się też oczekiwany system osłon, który znacznie bardziej poprawi możliwość skradania się. Twórcy twierdzą również, że w tłumie może znaleźć się aż 30 tysięcy ludzi.
Premiera Assassin's Creed: Unity odbędzie się 28 października.