Według Michaela Condreya, w zupełnie nowym silniku, na którym tworzone jest Call of Duty: Advanced Warfare znajdują się resztki starego kodu IW engine. To na nim od 2005 roku tworzono systematycznie kolejne odsłony serii, osiągając apogeum w 2013 roku. Call of Duty: Ghosts wyglądało tragicznie i dopiero wtedy firma Activision, wydawca gry - zrozumiał, że czas na zmiany.
Obecny silnik stworzony jest niemal od podstaw. Na nowo stworzono moduły odpowiedzialne za grafikę 3D, animacj i fizykę. Efekt według Condreya widać było już na pierwszym zwiastunie opublikowanym w sieci. Na potwierdzenie jego słów, poniżej możecie zobaczyć kilka nowych screenów.
Activision potwierdziło również, że Sledgehammer Games w całości skupia się na tworzeniu prawdziwie new-genowego "Call of Duty" na PS4, Xbox One i PC. Wersje na PS3 i X360 przygotowuje studio High Moon Studios, tworzące do niedawna takie gry jak Deadpool: The Video Game.
[image-browser playlist="577227,577228,577229,577230,577231,577232" suggest=""]