Po trzech tygodniach od premiery kinowej film Chłopi, będący polskim kandydatem do Oscara, bije rekord frekwencji.
Jeszcze niedawno firma Kino Świat, dystrybutor
Zielonej granicy, chwaliła się, że najnowsze dzieło
Agnieszki Holland miało najlepszą frekwencję wśród polskich produkcji kinowych w tym roku. Jednak film nie nacieszył się zbyt długo owym tytułem. Właśnie został zdetronizowany przez polskiego kandydata do Oscara –
Chłopów. Po trzech tygodniach od premiery na film w reżyserii DK Welchman i Hugh Welchman sprzedano 759,438 biletów, a na
Zieloną granicę po szóstym weekendzie od premiery sprzedano 734,897 biletów. Obie produkcje osiągają wspaniałe wyniki frekwencyjne, ale to
Chłopi są bliżsi osiągnięcia miliona sprzedanych biletów, patrząc na niesłabnące zainteresowanie widzów.
Chłopi, jeśli uda im się zakwalifikować na short listę, będą reprezentować Polskę w aż trzech kategoriach na nadchodzącej gali oscarowej. Zmierzą się w kategoriach: najlepsza muzyka, najlepszy film nieanglojęzyczny i najlepsza animacja.
Chłopi – o czym jest film?
Ekranizacja powieści autorstwa Władysława Reymonta. Na tle zmieniających się pór roku i sezonowych prac polowych rozgrywają się losy rodziny Borynów i pięknej, tajemniczej Jagny. To właśnie kobiety, w szczególności tragiczna postać Jagny, znajdą się w sercu fabuły. Unikalny mikroświat wiejskiej wspólnoty stanie się pretekstem do opowiedzenia uniwersalnej i niesamowicie aktualnej historii. Historii o tragicznej miłości i życiu w małej społeczności, gdzie reguły i brutalne zasady gry wyznaczają każdemu określone miejsce w grupie, a wyjście poza ciasne ramy grozi upokorzeniem i odrzuceniem.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h