Jak choćby ciągłego wyświetlania reklam na drugim ekranie. Pomysł jest tym bardziej interesujący, że producenci telewizorów już teraz preinstalują w swoich urządzeniach usługi wspierane reklamami, aby skompensować niewielkie marże zysku. Telly wierzy, że może stworzyć zupełnie nową kategorię telewizorów i zakłócić tradycyjny model biznesowy producentów telewizorów, takich jak Samsung, Vizio, LG i innych. Firma stworzyła telewizor, który ma dwa ekrany oddzielone soundbarem. Większy ekran to w zasadzie tradycyjny 55-calowy telewizor 4K HDR. Poniżej soundbaru znajduje się jednak mniejszy ekran, którego głównym zadaniem jest pokazywanie reklam i treści promocyjnych. Założyciel Telly, Ilya Pozin, wyjaśnił, że „kiedy współzałożyłem Pluto TV, stworzyliśmy zupełnie nowy model, który oferował niesamowite treści telewizyjne dla widzów za darmo. Teraz, z Telly, dostarczamy rzeczywisty telewizor za darmo.”
fot. Telly
Koncept ten jest oparty na badaniach, które pokazują, że duży procent dorosłych często patrzy na drugi ekran podczas oglądania telewizji – najczęściej ekran smartfona. Telly chce odnieść sukces dzięki temu, że drugi ekran będzie zawsze włączonym sprytnym wyświetlaczem, na którym będą widoczne różne widgety ze sponsorowanymi wiadomościami, wynikami sportowymi, cenami akcji i oczywiście reklamami. Firma chce dostosowywać reklamy pojawiające się na tym ekranie do preferencji użytkowników, dlatego potrzebne jest zgoda na udostępnienie pewnych informacji o sobie i swojej rodzinie. Dodatkowo telewizor będzie zbierał dane o oglądanej zawartości, czasie trwania sesji itp., co może budzić obawy dotyczące prywatności. W niektórych momentach oba ekrany mogą być wykorzystywane do wyświetlania reklam. Kiedy główny ekran nie jest używany, ma być wykorzystywany do pokazywania różnych rodzajów treści promocyjnych, w tym interaktywnych ankiet, które nagradzają użytkowników za udział, na przykład kartami podarunkowymi.
fot. Telly
W tym roku Telly planuje wprowadzić na rynek 500 000 urządzeń, ale w nadchodzących latach ma ambitne plany zwiększenia tej liczby do milionów. Pozin, który twierdzi, że jego usługa streamingowa wspierana reklamami, Pluto TV, ma 80 milionów użytkowników, jest przekonany, że może zrewolucjonizować model biznesowy na rynku Smart TV. Firma sugeruje, że telewizor kosztowałby na rynku 1000 dolarów, prawdopodobnie ze względu na dodatkowy koszt soundbaru i drugiego ekranu. Istnieje też możliwość rezygnacji z gromadzenia danych, ale w tym przypadku, aby zatrzymać urządzenie trzeba zapłacić 500 dolarów. To sugeruje, że kwota 500 dolarów może być zbliżona do rzeczywistych kosztów produkcji, więc Telly musiałoby wygenerować setki milionów dolarów z reklam, aby pierwsza partia 500 000 telewizorów mogła się zwrócić. Koncept jest intrygujący i dystopijny jednocześnie, drugi ekran z informacyjnymi widżetami brzmi nawet kusząco i może sprawdzić się podczas oglądania wiadomości czy sportu, ale z pewnością będzie odciągał uwagę od kryminałów, dramatów czy horrorów. Zobaczymy, czy pomysł Telly okaże się skutecznym modelem biznesowym. Firma twierdzi, że udało jej się pozyskać kilku optymistycznie nastawionych inwestorów, ale nie wyjaśniła jeszcze, jak zamierza radzić sobie z ewentualnymi próbami obejścia ciągłych reklam na drugim ekranie.
fot. Telly
Można już też rezerwować urządzenie, mimo że nie ma jeszcze konkretnej daty wysyłki, ale Telly zapowiada, że rozpocznie dostarczanie nowych telewizorów jeszcze tego lata.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj