Jak już informowaliśmy jakiś czas temu gra będzie produkcją nastawioną na rozgrywkę sieciową. Nowością natomiast jest fakt, iż jej akcja wcale nie będzie toczyć się w przeszłości, w czasach średniowiecznych (lub na nich wzorowanych), ale... w przyszłości. Bohaterowie posiądą umiejętność odczytywania wspomnień ze znajdowanych przedmiotów i w ten sposób przeniosą się do różnych okresów. Jakie epoki poza średniowieczem przygotowali dla nas twórcy, tego dopiero się dowiemy.
Dowiadujemy się również, że tytuł będzie losowo generował wszelkie lochy i inne miejscówki, aby zabawa nigdy nie stała się powtarzalna. Podobnie ma być w przypadku potworów, które dzięki nowatorskiemu systemowi zawsze będą się od siebie różniły, choć w tym przypadku bardziej chodzi fakturę skóry, rysy twarzy (pyska?) itp. drobiazgi, a nie całkowicie nowe modele.
Deep Down ma być tytułem ekskluzywnym dla konsoli PlayStation 4. Grywalna wersja tej produkcji pojawi się na targach Tokyo Game Show.