Na rynku usług wideo lada moment pojawi się kolejny duży operator OTT, w którego ofercie znajdziemy treści lokalne od TVN-u, Polsatu, zewnętrznych producentów, oraz produkcje własne zrealizowane specjalnie z myślą o nowej platformie filmowej. Choć projekt jest dopiero we wczesnej fazie wdrożeniowej, Kasia Kieli, Prezes i Dyrektor Zarządzająca Discovery w regionie EMEA, poinformowała, czego możemy się po nim spodziewać. Wszystko wskazuje na to, że będziemy mieli do czynienia z platformą, która ma ambicje porządnie namieszać na lokalnym rynku:

To nowe wspólne przedsięwzięcie wpisuje się w naszą strategię międzynarodową. Wierzymy, że właśnie teraz jest najlepszy moment, aby nadawcy telewizyjni tworzyli wspólnie produkty odpowiadające na potrzeby konsumentów. Polscy widzowie mają dostęp do wielu serwisów z produkcjami międzynarodowymi, a nasza inicjatywa będzie dla nich naturalną platformą oferującą polskie treści.
Połączenie bibliotek filmowych obu podmiotów pozwoli stworzyć platformę, która zainteresuje szerokie grono odbiorców zainteresowanych treściami tworzonymi głównie z myślą o polskim odbiorcy. Discovery ma już doświadczenie w tworzeniu tego typu rozwiązań – podobną platformę firma utworzyła na rynku niemieckim.
 Cieszymy się, że współtworzymy projekt, który może stać się realną konkurencją dla międzynarodowych serwisów. Mamy ambicje, aby platforma oferowała najlepsze i najwyższej jakości rozwiązania technologiczne. Szczególnie ważne jest to, że ten pełen wyzwań projekt może powstać właśnie w Polsce. Dzięki temu polski kontent będzie mógł trafić również do międzynarodowego widza – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, operatora sieci Plus.
Przedstawiciele obu korporacji liczą na to, że dzięki lokalnemu charakterowi usługi będą mogli podjąć rywalizację z konkurencyjnymi platformami działającymi na skalę globalną. Ale twórcy nie chcą zamykać się na jeden rynek i udostępnią swój serwis wszystkim internautom, zwiększając jego zasięg oddziaływania. Skala przedsięwzięcia ma być na tyle duża, aby nadawcy mogli pozwolić sobie na zakup zarówno treści z Polski, jak i ze świata. Największą niewiadomą pozostaje data premiery usługi, jej cena oraz nazwa. Przedstawiciele Discovery oraz Cyfrowego Polsatu zdradzają jedynie, że w pierwszych miesiącach funkcjonowania będzie działała w ramach modelu AVoD, czyli dostęp do niej będzie darmowy, ale treści będą przerywane reklamami. Dopiero w późniejszej fazie rozwoju wprowadzony zostanie model subskrypcyjny. Przy okazji zapewniono, że projekt będzie niezależny biznesowo i nie wpłynie na funkcjonowanie platform Player.pl oraz Ipla.tv.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj