Być może to nie World of Warcraft byłby dziś na piedestale gier z gatunku MMO. Gdyby historia potoczyła się inaczej, moglibyśmy zagrywać się w produkcję dla wielu graczy w uniwersum Harry'ego Pottera.
Kimberly Salze w latach 2000-2003 pracowała w Electronic Arts na stanowisku dyrektora marketingu. W jednym z wywiadów zdradziła, że w czasach, gdy związana była z EA, trwały prace nad MMO osadzonym w świecie Harry'ego Pottera. Projekt jednak nigdy nie ujrzał światła dziennego, ponieważ mocodawcy EA... nie wierzyli w jego sukces i zdecydowano się na skasowanie gry, zanim ta została oficjalnie ujawniona.
Dzisiejsza popularność marki pokazuje, że EA popełniło katastrofalny błąd. W tamtych czasach nie było bowiem na rynku innego MMO, sam
World of Warcraft ukazał się dopiero rok później, a w kinach emitowane były tylko dwa filmy o młodym magu. Sukces jednej i drugiej marki dowodzi, że zarówno gatunek jak i świat wykreowany przez
J.K. Rowling przyciągnęły fanów, którzy po dziś dzień zagrywają się w MMO od Blizzarda i czytają książki autorki bestselerowej serii o przygodach Herry'ego. Z kolei nam graczom nie pozostaje nic innego, jak czekać na premierę
Dziedzictwo Hogwartu, pierwszą od wielu lat produkcję rozgrywającą się w Hogwarcie.
Jesteśmy na Google News -
Obserwuj to, co istotne w popkulturze.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h