The Wall Street Journal podał wiadomość, że Facebook postawi w przyszłym roku na tworzenie oryginalnej treści wideo, wydając na nią 1 mld dol. Dla porównania - Netflix w 2017 roku wydał 6 mld dol. na treści do swojej platformy VOD, natomiast Amazon 4,5 mld. Tworzone produkcje podobno miałyby odbiegać od tradycyjnych seriali stacji telewizyjnych, choć zachowałyby format odcinkowy. Dostępne byłyby na platformie Facebook Watch. Konkurencja jest mocna (wystarczy przypomnieć, że ostatnio Disney zapowiedział włączenie się do gry). Za pomysłem przemawia fakt, że Facebook posiada ponad 2 mld aktywnych użytkowników, których może zachęcić do korzystania z oferowanych treści wideo. Komentatorzy zwracają uwagę na to, że do sukcesu tej inwestycji przyczyniłby się jeden duży hit, który byłby kojarzy z platformą Facebook Watch tak, jak kojarzy się np. House of Cards z Netflixem. Plany względem Facebook Watch polegają na tym, żeby materiały na platformie budowały społeczność, która będzie żyła oglądaną zawartością. Facebook na pewno ma do tego predyspozycje - jego wyniki finansowe imponują. W II kwartale w 2017 uzyskał on przychód w wysokości 9,32 mld dol., notując tym samym wzrost w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku (wtedy uzyskał 6,43 mld dol.).
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj