Firma Fandom przejęła GameSpot, Metacritic, TV Guide, GameFAQs oraz inne znane serwisy internetowe, dodając tym samym miliony nowych użytkowników do swojej platformy oraz ogromną ilość danych i wiedzy skoncentrowanej na mediach, co bardzo ucieszy reklamodawców i studia gier.
Fandom, właściciel wszechobecnych Wikia i dostawca mediów rozrywkowych, założony przez Jimmy’ego Walesa 17 lat temu, wziął się ostro za przejęcia. Firma niedawno ogłosiła daleko idącą umowę z Red Ventures, która przeniesie GameSpot, Metacritic, TV Guide, GameFAQs, Giant Bomb, Cord Cutters News i Comic Vine pod parasol firmy z San Francisco.
Fandom określa sam siebie jako „największa na świecie platforma dla fanów”, sieć składająca się z 250 000 społeczności Wikia, 300 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników (MAU) i 40 milionów stron z treściami z całego spektrum rozrywki. Prawdopodobnie nie raz znaleźliście jedną z ich Wikia za pomocą wyszukiwarki Google. Nowe przejęcia dodadzą 46 milionów miesięcznych użytkowników dzięki szeroko rozpoznawalnym markom w grach, filmach i treściach telewizyjnych.
Umowa z Red Ventures, który jest właścicielem i będzie nadal prowadzić inne popularne strony internetowe, takie jak CNET i Lonely Planet, pozwoli Fandom rozszerzyć swoją globalną platformę dla fanów rozrywki i gier – i oczywiście dla partnerów reklamowych. W ogłoszeniu o przejęciu napisano, że Fandom chce „napędzać zaangażowanie na każdym etapie drogi konsumenta – referencje, społeczność, trendy, oceny, recenzje, wiadomości i handel.”
Fandom oferuje partnerom reklamowym (w tym wydawcom gier, studiom i serwisom streamingowym) programy do dzielenia się danymi i spostrzeżeniami przy użyciu autorskiej platformy FanDNA, podczas gdy firma stara się rozszerzyć wysiłki w branży afiliacyjnej i e-commerce poprzez markę Fanatical.
Szczegóły finansowe przejęcia nie zostały oficjalnie ujawnione, choć Forbes pisze o możliwej transakcji na poziomie 55 milionów dolarów.
Komentując przejęcie, dyrektor generalny Fandom Perkins Miller powiedział, że nowe dodatki sprawią, że platforma Fandom stanie się supermarketem dla fanów rozrywki i gier, podczas gdy ulepszona oferta danych FanDNA pomoże firmom poprawić wspomniane doświadczenie konsumenckie i „sprawi, że nasze biznesy handlowe i reklamowe będą bardziej dochodowe.”
Fandom wcześniej nabył również Screen Junkies w 2018 roku, Curse Media w 2019 roku oraz e-sprzedawcę gier Fanatical w 2021 roku.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h