Stereoscopic Display System został stworzony w ciągu miesiąca między innymi przy użyciu Blendera przez artystę o pseudonimie Moonshake3D. Obrazy przedstawiają stereoskopowy 64-bitowy system gier wideo oparty na Raspberry Pi. Artysta w wywiadzie dla Designboom powiedział, że początkowo chciał stworzyć wiele bardzo szczegółowych tekstur, ale naprawdę spodobało mu się to, jak drewno wyróżnia się w kontraście z białą, plastikową obudową. Przezroczysta pokrywa pokazująca wnętrze urządzenia jest również miłym akcentem.
fot. Moonshake3D
Wirtualna rzeczywistość istniała już w latach 90., ale była dość prymitywna i wymagała nieporęcznego sprzętu o bardzo ograniczonych możliwościach. Ta konfiguracja z 1992 roku, która zawierała masywne gogle, wymagała od użytkownika siedzenia podczas gry w kapsule przypominającej gokart z wesołego miasteczka. Sytuacja nieco się poprawiła, gdy w 1995 roku pojawił się Virtual Boy firmy Nintendo. 32-bitowy system był znacznie mniejszy niż wcześniejsze modele, ale nadal wymagał od użytkowników siedzenia przy stole podczas grania. Oparta na wektorach grafika również pozostawiała wiele do życzenia. Nintendo wycofało system już rok później, cementując mu pierwsze miejsce w rankingu najsłabiej sprzedających się konsol kiedykolwiek wypuszczonych na rynek przez z japońskiego giganta gier. Sega również pracowała nad zestawem słuchawkowym VR do użytku ze swoim Genesis, ale anulowała projekt, gdy był jeszcze w fazie rozwoju. Stereoscopic Display System wygląda ładnie i bardzo skandynawsko na renderach, ale prawdopodobnie nie byłby bardzo wygodny w użyciu, ponieważ brakuje mu choćby wyściółki na krawędziach gogli, które miałyby kontakt z twarzą. Ale dołożenie warstwy gąbki zakryłoby piękny wzór sklejki. Coś za coś – albo minimalistyczny design, albo wygoda. Mamy nadzieję, że PlayStation VR2 położyło nacisk także na wygodę.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj