Dziś Huawei nie pojawia się nawet w pierwszej piątce najpopularniejszych producentów. Szczyty list zajmują takie marki jak Lenovo, HP, Dell, Acer, Asus i Apple, chińska firma jest daleko w tyle. Ale już za trzy lata sytuacja ma ulec zmianie, przynajmniej na naszym rynku. Huawei chce stać się liderem sprzedaży laptopów w Polsce, a MateBook 13 ma być pierwszym krokiem na drodze do zrealizowania tego ambitnego przedsięwzięcia.
Nasz cel to zostać liderem rynku laptopów w Polsce w ciągu 3 lat. Już w tym roku nasze portfolio znacząco się powiększy. Zaczynamy od mocnego produktu, MateBooka 13, który już teraz zbiera doskonałe recenzje między innymi za innowacyjną funkcję szybkiej transmisji danych OneHop, która pozwala przerzucić nawet 500 zdjęć z urządzenia na urządzenie w zaledwie minutę – powiedział Jefferson Zhang podczas uroczystej prezentacji.
Cechą charakterystyczną Huawei MateBooka 13 jest ekran o bardzo wąskich, 4,4-milimetrowych ramkach oraz lekka, filigranowa konstrukcja. Do sprzedaży trafi w kilku konfiguracjach, najtańsze modele ze zintegrowaną kartą graficzną ważą tylko 1,28 kg, a te z dedykowaną kartą niewiele więcej, bo ok. 1,3 kg. Projektanci tego sprzętu wyszli z założenia, że czas zacząć patrzyć na laptopy jak na większe urządzenia mobilne. Huawei MateBook 13 oprócz niemal bezramkowego ekranu zaczerpnął od smartfonów klasy premium jeszcze kilka innych ciekawych rozwiązań. Obok włącznika ze zintegrowanym czytnikiem linii papilarnych znajdziemy tu funkcję OneHop służącą do bezprzewodowej transmisji danych między urządzeniami. Dzięki niej po przyłożeniu np. telefonu Huawei do obudowy MateBooka sparujemy oba sprzęty poprzez moduł NFC, a następnie wymienimy dane za pośrednictwem Wi-Fi.
Zdjęcie: Huawei
Najwyższe modele zostaną wyposażone w procesory Intel Core i7 8565U, pamięci SSD PCI oraz kartę graficzną NVIDIA GeForce MX 150 z 2 GB pamięci. Taka konfiguracja ma umożliwić odpalanie prostszych gier oraz bezproblemowe korzystanie z serwisów streamingowych. Oglądanie uprzyjemni nam system dźwięku przestrzennego Dolby Atmos, który doda filmom głębi . MateBook 13 na pierwszy rzut oka wydaje się dość ciekawym urządzeniem i nie dziwię się, że to ten model wybrano na inicjatora kampanii "W 3 lata po tytuł króla". Przed Huawei jest jednak jeszcze długa droga. Zobaczymy, czy doświadczenie w branży mobilnej pozwoli firmie zdominować polski rynek komputerów przenośnych.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj