Według Pontbrianda tworzenie trybu kooperacji w serii "Assassin's Creed" trwało aż cztery lata, czyli nawet dłużej, niż tworzenie Assassin's Creed: Unity, nad którym prace trwają od 2012 roku. - Niestety, to wszystko było bardzo skomplikowane. Assassin's Creed od zawsze miał być grą tylko dla pojedynczego gracza. Dopiero w trzeciej odsłonie, czyli w Brotherhood wprowadziliśmy tryb rywalizacji - zauważa Pontbriand.
- Tryb kooperacji jest znacznie bardziej powiązany z trybem single-player. Na jego potrzeby przygotowaliśmy konkretne misje, system komunikacji, a także kod sieciowy. Wszystko to trzeba było zbudować od nowa, w miejsce trybu dla wielu graczy. Zajęło nam to lata, ale dzięki temu w "Unity" zagracie w wielki sandbox dzielony doświadczeniami z trybu multiplayer - dodaje Pontbriand.
Premiera Assassin's Creed: Unity odbędzie się 28 października.