W kwestii mechaniki walki wiadomo, że nasza postać będzie mogła unikać ataków dzięki szybkich ruchom, jak turlanie się. Ten konkretny ruch będzie jednak zarezerwowany dla klas walczących wręcz. Magom w szatach ciężko byłoby przewracać się po brudnej ziemi, dlatego oni będą wykonywali ruch podobny do teleportu (jednak nie będzie to typowa teleportacja). Można z tego wywnioskować, że system walki znany nieco bardziej nastawiony na akcje, niż na taktykę jak w pierwszej części gry i więcej będzie zależało od gracza.
Powrócą też zdolności dla konkretnych klas postaci. Przez to warto będzie pomyśleć dokładniej nad składem drużyny, ponieważ jeśli nie weźmiemy np. łotrzyka z odpowiednimi zdolnościami to nie będziemy mogli otworzyć jakiś drzwi. Wówczas ominie nas dodatkowe pomieszczenie lub będziemy musieli wrócić do nich z postacią, która potrafi otworzyć je.
Zadano także ważne pytanie dotyczące lokacji w grze, a dokładniej miast, które przyjdzie nam odwiedzić. Znane z poprzedniej części Kirkwall, miasto w którym żył Hawke, nie pojawi się w Dragon Age: Inquisition. Podobnie będzie z Tantervale i Starkhaven, zamku z którego pochodził książę Sebastian. Choć odwiedzimy wiele krajów, to ominie nas Nevarra, która będzie jedynie wspominana przez inne postacie.