Japoński producent samochodów pokazał najnowsze modele koncepcyjne nazwane Saloon oraz Space-Hub. Oba modele przedstawiają pomysł Hondy na gamę pojazdów elektrycznych nowej generacji według nowego podejścia koncernu, które nazwano Smukłość, Lekkość i Zmyślność. Wyglądająca wyjątkowo futurystycznie Honda serii 0 Saloon jest długa, niska i bardzo elegancka, wykończona w mrocznej czerni. Wnętrze jest podobnie mroczne i tajemnicze, z tablicą przyrządów wyposażoną w interfejs człowiek-maszyna (HMI) oraz wolant zamiast tradycyjnej kierownicy. Ruchy wolantu przekazywane są na koła za pomocą systemu steer-by-wire.
fot. Honda
Jak można się spodziewać po futurystycznym pojeździe elektrycznym, materiały wewnętrzne i zewnętrzne będą tak ekologiczne, jak to tylko możliwe. Z kolei Honda Seria 0 Space-Hub wygląda jak prom kosmiczny z USS Enterprise, z wnętrzem wykorzystującym podejście „salonu na kołach”, które zostało przyjęte także przez innych producentów w ostatnich latach. Duża ilość przeszkleń, w tym panoramiczny dach, uzupełnione sprytnym oświetleniem sprawia, że wnętrze wygląda naprawdę zachęcająco.
fot. Honda
Honda planuje podobno naszpikować swoje nowe pojazdy technologicznymi nowinkami, aby dodatkowo zachęcić do nich klientów, ale dokładne szczegóły na ten temat nie zostały jeszcze ujawnione. Informacje na temat platformy, na której oparte będą pojazdy Honda Seria 0, są obecnie skąpe. Firma oświadczyła jednak, że kontynuuje prace nad opracowaniem całkowicie półprzewodnikowych akumulatorów, które w drugiej połowie obecnej dekady mają pojawić się w jej nowych modelach. Honda zmodyfikowała również swoje logo „H”, aby dostosować je do rozwoju gamy swoich pojazdów w kierunku całkowicie elektrycznym. Nowe logo pojawi się na następnej generacji modeli Honda Seria 0.
fot. Honda
Docelowo Honda do 2040 roku chce stać się w pełni elektryczną marką, a już teraz ma na celu 40% elektryfikację do 2030 roku. Honda ma również nadzieję, że przyjmując ideę Smukłość, Lekkość i Zmyślność przyświecające serii 0 w swoich przyszłych samochodach, uwypukli swój cel, jakim jest osiągnięcie zerowego wpływu na środowisko w nadchodzących dziesięcioleciach. Firma chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich swoich produktów i działań korporacyjnych do 2050 roku, a także osiągnąć zerową liczbę śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem swoich motocykli oraz samochodów.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj