Limitowane serie przynoszą sukces. Wie o tym choćby stacja History Channel, która notowała świetną oglądalność takich tytułów, jak"Hatfields & McCoys" oraz "The Bible".
Przed sezonem 2013/14 istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamawiane seriale (maszyna powinna ruszyć jutro) będą mieć ograniczoną liczbę odcinków (około 13) i emitowane będą w podobnym stylu, co American Horror Story stacji FX. Zagraniczne media informują, że dwa projekty ABC - spin-off Once Upon A Time oraz "Gothica" - otrzymają właśnie zamówienie limitowanego, pierwszego sezonu. Podobnie planują zachować się inne stacje. FOX chce zamówić krótki sezon "Sleepy Hollow", a CBS - "Hostages". Warto dodać, że pomysł na krótszy sezon sprawdził się przy The Following, którego składająca się z piętnastu epizodów pierwsza seria okazała się sukcesem.
Z limitowanych zamówień nie zamierza rezygnować stacja CW. Co prawda w sezonie 2012/13 wyszło to średnio (anulowany Cult), ale nieoficjalnie mówi się, że "The Selection", "Reign", "Tommorow People" i "The 100" zamówione zostaną jako serie limitowane (bez możliwości wydłużenia pierwszego sezonu do 22 odcinków).
Ogólnodostępne stacje telewizyjne (w przeciwieństwie do kablówek) zmagają się ze sporym problemem. Sezon trwa 35 tygodni, a maksymalne zamówienie pierwszego sezonu wynosi 24 odcinki. Oznacza to, że szczególnie wiosną emisja wielu seriali przerywana jest nawet na cztery tygodnie. To automatycznie sprawia, że widzowie zapominają o danej produkcji, przez co oglądalność zaczyna spadać. Na kablówkach tego problemu nie ma, ponieważ krótkie sezony (10-12 odcinków) emitowane są bez przerw w ciągu trzech miesięcy.
Co na to stacje telewizji ogólnodostępnej? W sezonie 2012/13 CW postanowiło opóźnić start, a emisję swoich seriali zacząć dopiero w połowie października. Jak pokazała oglądalność - opłaciło się, ale wiosną, podczas kilkutygodniowych przerw, było już gorzej.