Windows 10 był zapowiadany jako ostatni komputerowy system od Microsoftu. Firma miała skupić się wyłącznie na rozwoju tej jednej wersji oprogramowania i zaprzestać prac nad kolejnymi odsłonami okienek, wprowadzając kolejne innowacje w ramach dziesiątki. Oznaczałoby to, że zakup jednego systemu operacyjnego powinien nam wystarczyć na całe życie. Firma miała jednak w zanadrzu pewne rozwiązania, które pozwolą jej nieustannie zarabiać na już wydanym oprogramowaniu. W 2017 roku zaprezentowano usługę subskrypcyjną Microsoft 365 skierowaną do szkół i użytkowników biznesowych, w ramach której Windows 10 jest oferowany w abonamencie z pakietem biurowym Office. Dziennikarka serwisu ZDNet, Mary Jo Foley, kilka tygodni temu dotarła do niezwykle interesującej informacji. Na liście prac oferowanych przez Microsoft trafiła na ofertę na stanowisko Product Managera zajmującego się konsumencką wersją Microsoft 365. W opisie ogłoszenia znalazły się następujące stwierdzenia:
Zespół Subscription Product Marketing to nowa grupa pracowników powołana w celu zbudowania i upowszechnienia Microsoft 365 Consumer Subscription. [...] Product Manager będzie odpowiadał za identyfikację, budowę oraz pozycjonowanie na rynku nowej usługi Microsoft 365 Consumer Subscription.
Pierwsze skojarzenie było dość proste - oto Microsoft przygotowuje się do uruchomienia subskrypcyjnego Windowsa, za którego płacilibyśmy w ramach abonamentu. Dokładnie tak, jak działa dziś Office 365. Ogłoszenie to pojawiło się w sieci na początku grudnia minionego roku, ale firma w żaden sposób go nie skomentowała. Aż do teraz, kiedy o Microsoft 365 dla konsumentów wspomniał Satya Nadella, CEO Microsoftu. Podczas spotkania prasowego w siedzibie firmy pojawił się temat konsumenckiej odsłony oprogramowania. Nadella wspomniał o tym, że usługa miałaby się składać z kilku aplikacji skrojonych z myślą o użytkownikach indywidualnych, jednak kiedy przyszło do konkretów, szybko zmienił temat. Nie wiadomo, jakie programy miałyby wchodzić w skład pakietu, ile będą kosztowały i kiedy nowy Microsoft 365 mógłby zadebiutować się na rynku. W sieci pojawiło się już morze spekulacji na ten temat. Dziennikarze The Verge podejrzewają, że Microsoft 365 mógłby po prostu przeprowadzić rebranding Office 365 i zaoferować klientom oprócz pakietu biurowego take dostęp do Skype'a, zaawansowanych funkcji Cortany czy mobilnej wersji Outlooka. Firma ma jednak w swoim portfolio znacznie więcej produktów, w tym kilka usług skierowanych do użytkowników konsoli Xbox. Kto wie, może w ramach Microsoft 365 otrzymalibyśmy także dostęp do Xbox Passa czy Xbox Live Gold? Jedno jest pewne - w ciągu najbliższych kilku miesięcy na pewno jeszcze nie raz usłyszymy o Microsoft 365. Zwłaszcza że usługa ma mieć premierę jeszcze w tym roku.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj