Microsoft zrobił kolejny ważny krok na drodze do zwiększenia przystępności gier komputerowych. Firma wzbogaciła swoje katalogi gier o zakładkę językową, dzięki której dowiemy się, jak spolszczono poszczególne tytuły.
Zespół Xboxa od kilku lat stara się przybliżyć gry komputerowe jak najszerszej grupie odbiorców. Na rynku pojawił się już Xbox Adaptive Controller, który można skonfigurować do współpracy z dowolnymi przełącznikami zewnętrznymi, aby ułatwić granie osobom z niepełnosprawnościami. Prowadzone są także prace wdrożeniowe nad programem systemowego testowania gier pod kątem przystępności dla tego grona odbiorców. Teraz przyszedł czas, aby okiełznać wersje językowe.
W aplikacjach Microsoft Store oraz Game Pass pojawiła się zakładka z obsługiwanymi językami, która udzieli szczegółowych informacji na temat tego, jak zlokalizowano poszczególne tytuły. Dowiemy się z niej nie tylko tego, czy dany język w ogóle zaimplementowano w danej produkcji. Aplikacje pokażą, jakie języki obsługuje menu, czy w grze przetłumaczono tylko napisy, czy może także całą ścieżkę audio.
W skali globalnej nie jest to rozwiązanie wyjątkowe. Podobne mechanizm funkcjonuje od lat w ramach platformy Steam od Valve. Jednak na pełną implementację nowego narzędzia przyjdzie nam jeszcze nieco poczekać. Jak zauważyła Briana Roberts, Senior Program Manager Xboxa, do tej pory udało się skatalogować pod kątem obsługi 27 języków setki tytułów, a kolejne sukcesywnie będą wzbogacane o te informacje.